Ścieżka Cukrownia Klecina oprowadza po dostępnych dla każdego punktach opisujących miejsca związane z tym zakładem.
Cukrownia posiadała 7 km bocznicy kolejowej i 2 bramy wjazdowe na teren zakładu. Przy bramie nr 2 znajdowała się waga kolejowa (mały budynek widoczny na mapie przed tunelem z drogą E67). Brama nr 1 służyła głównie do transportu kamienia wapiennego (wapno używane jest przy produkcji cukru) a brama nr 2 do wszelakiego transportu towarowego (koks, mazut, kamień, buraki, wysłodki, melasa). Do transportu szynowego używano lokomotyw spalinowych np typu SM 03.
Widok na mapie topograficznej z 1994 roku (źródło: geoportal.gov.pl)
Strzałka wskazuje miejsce zakładu, którego dotyczy ten punkt ścieżki. Kesz wg kordów
Uwaga historyczna: Cukrownia w czasie II WŚ była przymusowym niemieckim obozem pracy Polaków
Na starcie PWGx2 + zabawka x1
Historię zakładu opisuje skrytka OP8L3B założona przez innego użytkownika