Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Kp4 - OP8WUH
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 176 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 31-10-2018
Gemaakt op: 31-10-2018
Gepubliceerd op: 09-11-2018
Laatste verandering: 09-11-2018
26x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
40 x Bekeken
18 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: wzorowy
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Nature  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Kp4 to konstrukcja radziecka oznaczona jako P24 wdrożona do produkcji w 1941r. ale z racji napadu III Rzeszy na ZSRR wyprodukowano zaledwie 9 sztuk. Fabryka w której powstały została przeniesiona na Syberię i zmieniono jej produkcję na wojenną, ale lokomotywy dalej służyły na radzieckich torach. Lokomotywa okazała się niezbyt udaną konstrukcją, wobec czego poprawiono szereg elementów i tak narodził się typ PT4. W 1944r. po zawarciu rozejmu ZSRR z Finlandią,  w ramach odszkodowań wojennych, ta ostatnia miała wyprodukować dla Rosjan 570 sztuk parowozów PT4. Fińscy inżynierzy wprowadzili własne poprawki i nowa lokomotywa otrzymała oznaczenie K. I właśnie w tej ostatniej serii ZSRR zaczęło zlecać budowę parowozów trzem krajom demokracji ludowej. Wyprodukowane w Polsce miały oznaczenie Kp, z Czechosłowacji i Węgier odpowiednio Kcz i Kw. W Polsce produkcją lokomotywy zajęła się Fabryka Lokomotyw w Chrzanowie. Z szczątkowo zachowanych dokumentów wynika że dla ZSRR wyprodukowano co najmniej 760 sztuk. Odbiorcami były też Chiny - 100 sztuk i KRLD - 10 sztuk. W Polsce było eksploatowanych zaledwie 20 sztuk tej maszyny. Sześć z nich było używane przez ZKL Cisna. I to właśnie w Bieszczadach możemy obejrzeć czynny egzemplarz, choć ten nie jeździł po górskich szlakach, a na terenie Cukrowni Kruszwica i został zakupiony przez Bieszczadzką Kolejkę Leśną ( która po części jest spadkobiercą ZKL Cisna) w 2007r. Do dnia dzisiejszego to najliczniej produkowana seria lokomotyw wąskotorowych na świecie.

   Kp4 w czasie pracy korzystały z tendra. W Polsce ich dostawcą był Pafawag z Wrocławia. Parowozy dla ZSRR miały być opalane głównie drewnem, dla Chin węglem co wiązało się z różną budową iskrochronu w kominie. Przystosowano je do pokonywania łuków o promieniu 40m. Druga oś przesuwała się o 5mm. na stronę, a trzecia miała koła bez obrzeży i to właśnie na nią bezpośrednio przechodziła moc z silnika. Silnik generował 180 KM i rozpędzał lokomotywę do 35km/h. 

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
w miejscu rękawiczek
Logs: Gevonden 26x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs