Linia Kolejowa 358
Częściowo zelektryfikowana, jednotorowa, pierwszorzędna linia kolejowa (w km -0,477 – 44,998 znaczenia państwowego) w zachodniej Polsce (woj. lubuskie) o długości 94,734 km, łącząca stację Zbąszynek z dawnym przejściem granicznym Gubin-Guben
26 czerwca 1870 Märkisch-Posener Eisenbahn-Gesellschaft uruchomiło linię kolejową, stanowiącą bezpośrednie połączenie Poznania z Chociebużem. Do końca XIX wieku na trasie został zbudowany drugi tor. Po zajęciu Polski przez Niemców podczas II wojny światowej znaczenie szlaku znacznie się zwiększyło. W latach 1944–1945 szlak przemierzały długodystansowe pociągi z Królewca do Lipska i z Halle do Olsztyna. W 1945 r. ustalono nową granicę polsko-niemiecką na Odrze i Nysie. Od tego czasu cała trasa znajduje się na terytorium Polski i jest zarządzana przez Polskie Koleje Państwowe. Aby przyspieszyć rozwój Gubina zbudowano nową stację na północ od miasta.
6 października 2002 linią pomiędzy Czerwieńskiem a granicą Polski przejechał ostatni pociąg pasażerski i od tego czasu na tym odcinku kursują tylko pociągi towarowe. W 2006 r. podczas Międzynarodowych Wschodniobrandenburskich Rozmów Transportowych, których głównym tematem były perspektywy połączenia kolejowego między Berlinem a Zieloną Górą, debatowano na temat wznowienia połączeń do Guben[7]; do wznowienia połączenia pasażerskiego nie doszło. 9 czerwca 2013 oddano do użytku łącznicę (linia nr 436 Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód) pomiędzy linią nr 358 a linią Wrocław Główny – Szczecin Główny, umożliwiającą pociągom jadącym od strony Zbąszynka do Zielonej Góry ominięcie Czerwieńska. W ramach tej inwestycji wybudowano również dwa nowe posterunki odgałęźne – Czerwieńsk Wschód na linii nr 358 i Czerwieńsk Południe na linii nr 273 – oraz poprawiono stan linii na odcinku Czerwieńsk Wschód – Zbąszynek, podnosząc na nim prędkość z 80 km/h do 100 km/h. W marcu 2020 r. rozpoczął się remont 41-kilometrowego odcinka linii w celu umożliwienia jazdy pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z prędkością 120 km/h. Od 11 czerwca 2022 rozpoczęto obsługę sezonowych połączeń pasażerskich na odcinku Czerwieńsk – Gubin – Guben.
Skrzynka ukryta leśnie w pobliżu przejazdu kolejowego.