Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
[R&B] Linia kolejowa 358 - OPA12E
Eigenaar: mateuszAZL
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 58 meter NAP
 Provincie: Polen > lubuskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 07-06-2025
Gemaakt op: 29-04-2025
Gepubliceerd op: 07-06-2025
Laatste verandering: 07-06-2025
14x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
13 x Bekeken
14 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Nature  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Linia Kolejowa 358

 

Częściowo zelektryfikowana, jednotorowa, pierwszorzędna linia kolejowa (w km -0,477 – 44,998 znaczenia państwowego) w zachodniej Polsce (woj. lubuskie) o długości 94,734 km, łącząca stację Zbąszynek z dawnym przejściem granicznym Gubin-Guben

26 czerwca 1870 Märkisch-Posener Eisenbahn-Gesellschaft uruchomiło linię kolejową, stanowiącą bezpośrednie połączenie Poznania z Chociebużem. Do końca XIX wieku na trasie został zbudowany drugi tor. Po zajęciu Polski przez Niemców podczas II wojny światowej znaczenie szlaku znacznie się zwiększyło. W latach 1944–1945 szlak przemierzały długodystansowe pociągi z Królewca do Lipska i z Halle do Olsztyna. W 1945 r. ustalono nową granicę polsko-niemiecką na Odrze i Nysie. Od tego czasu cała trasa znajduje się na terytorium Polski i jest zarządzana przez Polskie Koleje Państwowe. Aby przyspieszyć rozwój Gubina zbudowano nową stację na północ od miasta.

6 października 2002 linią pomiędzy Czerwieńskiem a granicą Polski przejechał ostatni pociąg pasażerski i od tego czasu na tym odcinku kursują tylko pociągi towarowe. W 2006 r. podczas Międzynarodowych Wschodniobrandenburskich Rozmów Transportowych, których głównym tematem były perspektywy połączenia kolejowego między Berlinem a Zieloną Górą, debatowano na temat wznowienia połączeń do Guben[7]; do wznowienia połączenia pasażerskiego nie doszło. 9 czerwca 2013 oddano do użytku łącznicę (linia nr 436 Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód) pomiędzy linią nr 358 a linią Wrocław Główny – Szczecin Główny, umożliwiającą pociągom jadącym od strony Zbąszynka do Zielonej Góry ominięcie Czerwieńska. W ramach tej inwestycji wybudowano również dwa nowe posterunki odgałęźne – Czerwieńsk Wschód na linii nr 358 i Czerwieńsk Południe na linii nr 273 – oraz poprawiono stan linii na odcinku Czerwieńsk Wschód – Zbąszynek, podnosząc na nim prędkość z 80 km/h do 100 km/h. W marcu 2020 r. rozpoczął się remont 41-kilometrowego odcinka linii w celu umożliwienia jazdy pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z prędkością 120 km/h. Od 11 czerwca 2022 rozpoczęto obsługę sezonowych połączeń pasażerskich na odcinku Czerwieńsk – Gubin – Guben.

 

Skrzynka ukryta leśnie w pobliżu przejazdu kolejowego.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
rowerem na bunkry
Logs: Gevonden 14x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs