Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[R&B] Linia kolejowa 358 - OPA12E
Owner: mateuszAZL
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 58 m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 07-06-2025
Date created: 29-04-2025
Date published: 07-06-2025
Last modification: 07-06-2025
14x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
12 visitors
14 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Nature  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Linia Kolejowa 358

 

Częściowo zelektryfikowana, jednotorowa, pierwszorzędna linia kolejowa (w km -0,477 – 44,998 znaczenia państwowego) w zachodniej Polsce (woj. lubuskie) o długości 94,734 km, łącząca stację Zbąszynek z dawnym przejściem granicznym Gubin-Guben

26 czerwca 1870 Märkisch-Posener Eisenbahn-Gesellschaft uruchomiło linię kolejową, stanowiącą bezpośrednie połączenie Poznania z Chociebużem. Do końca XIX wieku na trasie został zbudowany drugi tor. Po zajęciu Polski przez Niemców podczas II wojny światowej znaczenie szlaku znacznie się zwiększyło. W latach 1944–1945 szlak przemierzały długodystansowe pociągi z Królewca do Lipska i z Halle do Olsztyna. W 1945 r. ustalono nową granicę polsko-niemiecką na Odrze i Nysie. Od tego czasu cała trasa znajduje się na terytorium Polski i jest zarządzana przez Polskie Koleje Państwowe. Aby przyspieszyć rozwój Gubina zbudowano nową stację na północ od miasta.

6 października 2002 linią pomiędzy Czerwieńskiem a granicą Polski przejechał ostatni pociąg pasażerski i od tego czasu na tym odcinku kursują tylko pociągi towarowe. W 2006 r. podczas Międzynarodowych Wschodniobrandenburskich Rozmów Transportowych, których głównym tematem były perspektywy połączenia kolejowego między Berlinem a Zieloną Górą, debatowano na temat wznowienia połączeń do Guben[7]; do wznowienia połączenia pasażerskiego nie doszło. 9 czerwca 2013 oddano do użytku łącznicę (linia nr 436 Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód) pomiędzy linią nr 358 a linią Wrocław Główny – Szczecin Główny, umożliwiającą pociągom jadącym od strony Zbąszynka do Zielonej Góry ominięcie Czerwieńska. W ramach tej inwestycji wybudowano również dwa nowe posterunki odgałęźne – Czerwieńsk Wschód na linii nr 358 i Czerwieńsk Południe na linii nr 273 – oraz poprawiono stan linii na odcinku Czerwieńsk Wschód – Zbąszynek, podnosząc na nim prędkość z 80 km/h do 100 km/h. W marcu 2020 r. rozpoczął się remont 41-kilometrowego odcinka linii w celu umożliwienia jazdy pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z prędkością 120 km/h. Od 11 czerwca 2022 rozpoczęto obsługę sezonowych połączeń pasażerskich na odcinku Czerwieńsk – Gubin – Guben.

 

Skrzynka ukryta leśnie w pobliżu przejazdu kolejowego.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
rowerem na bunkry
Log entries: Found 14x Not found 0x Note 0x All entries