Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[R&B] Linia kolejowa 358 - OPA12E
Właściciel: mateuszAZL
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 58 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 07-06-2025
Data utworzenia: 29-04-2025
Data opublikowania: 07-06-2025
Ostatnio zmodyfikowano: 07-06-2025
14x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
13 odwiedzających
14 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Linia Kolejowa 358

 

Częściowo zelektryfikowana, jednotorowa, pierwszorzędna linia kolejowa (w km -0,477 – 44,998 znaczenia państwowego) w zachodniej Polsce (woj. lubuskie) o długości 94,734 km, łącząca stację Zbąszynek z dawnym przejściem granicznym Gubin-Guben

26 czerwca 1870 Märkisch-Posener Eisenbahn-Gesellschaft uruchomiło linię kolejową, stanowiącą bezpośrednie połączenie Poznania z Chociebużem. Do końca XIX wieku na trasie został zbudowany drugi tor. Po zajęciu Polski przez Niemców podczas II wojny światowej znaczenie szlaku znacznie się zwiększyło. W latach 1944–1945 szlak przemierzały długodystansowe pociągi z Królewca do Lipska i z Halle do Olsztyna. W 1945 r. ustalono nową granicę polsko-niemiecką na Odrze i Nysie. Od tego czasu cała trasa znajduje się na terytorium Polski i jest zarządzana przez Polskie Koleje Państwowe. Aby przyspieszyć rozwój Gubina zbudowano nową stację na północ od miasta.

6 października 2002 linią pomiędzy Czerwieńskiem a granicą Polski przejechał ostatni pociąg pasażerski i od tego czasu na tym odcinku kursują tylko pociągi towarowe. W 2006 r. podczas Międzynarodowych Wschodniobrandenburskich Rozmów Transportowych, których głównym tematem były perspektywy połączenia kolejowego między Berlinem a Zieloną Górą, debatowano na temat wznowienia połączeń do Guben[7]; do wznowienia połączenia pasażerskiego nie doszło. 9 czerwca 2013 oddano do użytku łącznicę (linia nr 436 Czerwieńsk Południe – Czerwieńsk Wschód) pomiędzy linią nr 358 a linią Wrocław Główny – Szczecin Główny, umożliwiającą pociągom jadącym od strony Zbąszynka do Zielonej Góry ominięcie Czerwieńska. W ramach tej inwestycji wybudowano również dwa nowe posterunki odgałęźne – Czerwieńsk Wschód na linii nr 358 i Czerwieńsk Południe na linii nr 273 – oraz poprawiono stan linii na odcinku Czerwieńsk Wschód – Zbąszynek, podnosząc na nim prędkość z 80 km/h do 100 km/h. W marcu 2020 r. rozpoczął się remont 41-kilometrowego odcinka linii w celu umożliwienia jazdy pociągów między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem z prędkością 120 km/h. Od 11 czerwca 2022 rozpoczęto obsługę sezonowych połączeń pasażerskich na odcinku Czerwieńsk – Gubin – Guben.

 

Skrzynka ukryta leśnie w pobliżu przejazdu kolejowego.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
rowerem na bunkry
Wpisy do logu: znaleziona 14x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy