Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[Sweet17] Katastrofa NRD-wskiego Miga-21 - OP9P6G
Przemilczana historia
Właściciel: Burzyki
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 24-05-2023
Data utworzenia: 19-05-2023
Data opublikowania: 25-05-2023
Ostatnio zmodyfikowano: 25-05-2023
4x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
33 odwiedzających
2 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Uwaga model Miga- 21 jest częścią kesza!

Proszę go nie zabierać.

Był maj 1965 r. Na niebie nad Kostrzynem pojawił się wojskowy MiG. Nic dziwnego. W tych czasach nad Kostrzynem roiło się od samolotów wojskowych. Tym razem jednak coś poszło nie tak.
Doszło do katastrofy, o której nikt miał nie wiedzieć.

Sytuacja miała miejsce w latach 60. Niemieckie źródła podają datę 25 maja 1965 r. To wtedy nad Kostrzynem przelatywał MiG-21 wschodnioniemieckich sił zbrojnych. Do katastrofy doszło w sąsiedztwie Warty. Być może samolot rozbił się na brzegu rzeki, a może do niej wpadł. Informacje są szczątkowe. Maszynę pilotował Klaus Dieter Conrad. Chwilę przed katastrofą zdołał się katapultować. Ze szczątkowych informacji wynika, że wylądował ze spadochronem gdzieś na rozlewiskach Warty. Była wiosna, więc poziom rzeki był wysoki.

Katastrofie uległ MiG-21 PF wschodnioniemieckich sił zbrojnych o numerze bocznym 761002. Co ciekawe, była to niemal nowa maszyna. Do służby wszedł 24 kwietnia 1965 r. Po zaledwie miesiącu użytkowania, gdy pilot Conrad przelatywał nad Kostrzynem, doszło do awarii silnika i utraty ciągu. W efekcie miała miejsce katastrofa, o której przez lata głośno w Kostrzynie nikt nie mówił. Historia została zapomniana. Dzięki relacjom świadków i szczątkowym informacjom na niemieckojęzycznych stronach internetowych poświęconych katastrofom lotniczym wiemy o tym wydarzeniu nieco więcej. W kolejnych latach kostrzynianie, szczególnie wędkarze, odnajdywali kawałki aluminium i inne, drobne elementy radzieckiej maszyny. Dziś po katastrofie nie ma najmniejszego śladu.

Do kesza najlepiej dostać się rowerem, autem teoretycznie też, ale nie polecam, chyba że jest to terenówka. Jadąc od miasta trzeba skręcić koło McDonald's i zgodnie ze zdjęciami jechać w kierunku Odry polną drogą między działkami. Kesz po prawej stronie drogi w specyficznym miejscu, nisko poniżej poziomu gruntu. Proszę delikatnie obchodzić się z pojemnikiem.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
W tą stronę
Tędy pod wiaduktem
Tu skręć w prawo
Cel twojej podróży
Wpisy do logu: znaleziona 4x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy