Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
[Sweet17] Katastrofa NRD-wskiego Miga-21 - OP9P6G
Przemilczana historia
Owner: Burzyki
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: m. ASL.
 Region: Poland > lubuskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 24-05-2023
Date created: 19-05-2023
Date published: 25-05-2023
Last modification: 25-05-2023
4x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
33 visitors
2 x rated
Rated as: n/a
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Nature 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Uwaga model Miga- 21 jest częścią kesza!

Proszę go nie zabierać.

Był maj 1965 r. Na niebie nad Kostrzynem pojawił się wojskowy MiG. Nic dziwnego. W tych czasach nad Kostrzynem roiło się od samolotów wojskowych. Tym razem jednak coś poszło nie tak.
Doszło do katastrofy, o której nikt miał nie wiedzieć.

Sytuacja miała miejsce w latach 60. Niemieckie źródła podają datę 25 maja 1965 r. To wtedy nad Kostrzynem przelatywał MiG-21 wschodnioniemieckich sił zbrojnych. Do katastrofy doszło w sąsiedztwie Warty. Być może samolot rozbił się na brzegu rzeki, a może do niej wpadł. Informacje są szczątkowe. Maszynę pilotował Klaus Dieter Conrad. Chwilę przed katastrofą zdołał się katapultować. Ze szczątkowych informacji wynika, że wylądował ze spadochronem gdzieś na rozlewiskach Warty. Była wiosna, więc poziom rzeki był wysoki.

Katastrofie uległ MiG-21 PF wschodnioniemieckich sił zbrojnych o numerze bocznym 761002. Co ciekawe, była to niemal nowa maszyna. Do służby wszedł 24 kwietnia 1965 r. Po zaledwie miesiącu użytkowania, gdy pilot Conrad przelatywał nad Kostrzynem, doszło do awarii silnika i utraty ciągu. W efekcie miała miejsce katastrofa, o której przez lata głośno w Kostrzynie nikt nie mówił. Historia została zapomniana. Dzięki relacjom świadków i szczątkowym informacjom na niemieckojęzycznych stronach internetowych poświęconych katastrofom lotniczym wiemy o tym wydarzeniu nieco więcej. W kolejnych latach kostrzynianie, szczególnie wędkarze, odnajdywali kawałki aluminium i inne, drobne elementy radzieckiej maszyny. Dziś po katastrofie nie ma najmniejszego śladu.

Do kesza najlepiej dostać się rowerem, autem teoretycznie też, ale nie polecam, chyba że jest to terenówka. Jadąc od miasta trzeba skręcić koło McDonald's i zgodnie ze zdjęciami jechać w kierunku Odry polną drogą między działkami. Kesz po prawej stronie drogi w specyficznym miejscu, nisko poniżej poziomu gruntu. Proszę delikatnie obchodzić się z pojemnikiem.

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Read more about reactivation of geocaches here
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
W tą stronę
Tędy pod wiaduktem
Tu skręć w prawo
Cel twojej podróży
Log entries: Found 4x Not found 0x Note 0x All entries