Ścieżka Cukrownia Klecina oprowadza po dostępnych dla każdego (nie prywatnych) punktach opisujących miejsca związane z tym zakładem.
Wjazd na teren należący do Cukrowni chroniony był w końcowych latach działania fabryki szlabanem umiejscowionym przed zjazdem na parking dla samochodów w jedną stronę a zjazdem pod bramę główną fabryki w druga stronę. Gdy szlaban był zamknięty miejscowa ludność używała go często jako linii środkowej wyimaginowanego na ulicy boiska czy to do gry w siatkonogę czy w badmintona.
Widok na mapie topograficznej z 1994 roku (źródło: geoportal.gov.pl)
Strzałka i kordy wskazują miejsce gdzie kiedyś działał szlaban. tam kesza nie szukajcie. Miejsce wskazuje opis.
W chwili obecnej pozostałość ówczesnego szlabanu "strzeże" wejścia na teren obiektu przy ostatnim zachowanym budynku fabryki. Strzeże tylko teoretycznie bo obok przebiega naturalna ścieżka dla wyprowadzających psy lub podążających do Centrum Handlowego Auchan. Ścieżka przebiega dokładnie w miejscu asfaltowej drogi ciągnącej się od ulicy Czekoladowej (przed rozbiórką zakładu ul.Supińskiego miała pełną ciągłość). W czasach działania fabryki w punkcie naprzeciw boku nr 7 (okolice resztek szlabanu) znajdowała się ELFA samochodowa*.
Kesz znajduje się przy resztkach szlabanu
*Elfa samochodowa - czyli ruchoma prądnica wodna, która silnym strumieniem wody spłukiwała buraki z przyczep rolniczych bezpośrednio do kanałów i spławiała je na teren fabryki do dalszej obróbki. Zasadę działania uwieczniają fotografie znalezione w archiwach innej cukrowni
Cukrownia w czasie II WŚ była przymusowym niemieckim obozem pracy Polaków
Na starcie 2x PWG
Historię zakładu opisuje skrytka OP8L3B założona przez innego użytkownika