Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Drewniany wiadukt tramwajowy - OP65EF
tory nad torami
Eigenaar: Maciek_B
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 111 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Tijd: 0:10 h    Lengte: 0.50 km
Geplaatst op: 28-04-2013
Gemaakt op: 28-04-2013
Gepubliceerd op: 28-04-2013
Laatste verandering: 05-03-2019
121x Gevonden
0x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 15 Volgers
113 x Bekeken
70 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
11 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: BetaRaf, Elvis7, joju, Kwasiek, Mateuchłe, meteor2017, Pen-y-Cat, PrincePolo, PUG II BIELANY, Ryba1976, themaciekest
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Dangerous Cache  Fixed by magnet  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving EN PL
Dodatkowe atrybuty skrzynki
 
Jadąc tramwajem lub samochodem przez wiadukt kolejowy na ulicy Dywizjonu 303 nie zastanawiamy się nad tym, że jest to dość oryginalnym obiekt. Wystarczy przejść się na piechotę północną stroną tego wiaduktu, aby dostrzec, że znaczna część jego konstrukcji jest drewniana. To już chyba jedyny tego typu przypadek w Warszawie.

Pierwotny wiadukt powstał w tym miejscu wraz z budową linii kolejowej, a więc w roku 1951. Przebiegająca pod spodem linia kolejowa to linia nr 20 - fragment kolejowej obwodnicy Warszawy dla pociągów towarowych, można tu spotkać niemal wyłącznie składy towarowe, wyjątkiem jest aktualnie tylko jeden pociąg dziennie relacji Sochaczew - Warszawa Gdańska, który przejeżdża tędy około godz. 7.45.

Numer 20 ma również linia tramwajowa, która tędy kursuje. Dziś jest to jedna z kilku przebiegających tędy, ale przez długie lata była jedyna. Dawniej nie było jeszcze linii tramwajowej na Nowe Bemowo, tory prowadziły wyłącznie w stronę Boernerowa.

Sam wiadukt był początkowo całkowicie drewniany i miał być tymczasowy, ale przetrwał aż do 1996 roku. Na wiadukcie znajdował się tylko pojedynczy tor tramwajowy i wąski chodnik. Jezdni dla samochodów nie było w ogóle. Zdjęcia starego wiaduktu możemy zobaczyć tutaj:

http://tramwar4.republika.pl/boer82-05-z.jpg

http://tramwar4.republika.pl/boer82-01-z.jpg

Zwraca uwagę zwłaszcza znak... zakazu ruchu z tabliczką „Obowiązuje w czasie przejazdu lokomotywy lub pociągu PKP”. Ciekawe, co miał zrobić motorniczy gdy pociąg pojawił się w momencie, gdy tramwaj był już na wiadukcie ? :)

W latach 90-tych XX wieku nastąpiła przebudowa wiaduktu. Powstał wówczas drugi tor dla tramwajów, jezdnia dla samochodów i chodnik po drugiej stronie jezdni. Zdjęcie z czasu przebudowy znajdziemy pod tym adresem:

http://tramwar4.republika.pl/u-boer96-1.html

Rozbudowa ta była konieczna w związku z planowaną budową trasy tramwajowej na Nowe Bemowo (otwartej w 1997 roku). Ale do dziś przetrwały drewniane fragmenty wiaduktu.

Kesz jest natomiast magnetyczny, zatem - rzecz jasna - nie jest przytwierdzony do żadnego z drewnianych elementów :)

uwaga-stromy-stokUwaga - jego zdobycie wymaga nieco ostrożności, po opadach deszczu lub śniegu może być w tym miejscu dość ślisko !

uwaga-pociągNależy uważać, aby nie wbiec na tory ! Aby zdobyć kesza nie trzeba absolutnie na nie wchodzić ! Dojście do skrzynki jest od strony Bemowa !

edit: sierpień 2017: Aktualnie żadne pociągi pasażerskie tędy nie jeżdżą (chociaż jeszcze w 2016 roku były chyba po 2 pociągi Kolei Mazowieckich w każdą stronę - z Dworca Gdańskiego do Sochaczewa i Łowicza). Ale pewnie wrócą np. w czasie remontu linii średnicowej.

Afbeeldingen
na wiadukcie
spoiler
uwaga-stromy-stok
uwaga-pociąg