Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Trasa kolejowa nr 291- Wałbrzych Szczawienko - początek - OP6007
Trasa kolejowa nr 291 - Wałbrzych Szczawienko - początek
Eigenaar: Dżemojad
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 385 meter NAP
 Provincie: Polen > dolnośląskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 19-01-2013
Gemaakt op: 19-01-2013
Gepubliceerd op: 19-01-2013
Laatste verandering: 15-09-2013
55x Gevonden
4x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 4 Volgers
43 x Bekeken
33 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Zapraszam do udziału w zabawie, która docelowo będzie składała się z trzech etapów. Zaczynamy tą skrzynką i poprzez poszczególne etapy docelowo znajdziemy się na końcu zapomnianej trasy kolejowej nr 291 Wałbrzych Szczawienko przez Szczawno Zdrój, Biały Kamień, Boguszów Gorce, Unisław Śląski, Mieroszów, aż do Mezimesti w Czeskiej Republice. Po przejściu (przejechaniu) całości, dla najbardziej wytrwałych będzie czekał dodatkowo extra bonus. Ze względu na długość trasy ( 34,5 km ) nie wszystkie etapy zostaną opublikowane jednocześnie. Etap pierwszy zaczynamy na Dworcu Wałbrzych – Szczawienko a kończymy w Boguszowie Gorcach, ale nie obawiajcie się , będzie się składał z kilku samodzielnych keszy do zaliczenia i odwiedzenia w dogodnym dla Was czasie.

 

Stacja Wałbrzych Szczawienko - Stacja 2 klasy usytuowana na 65,930 km linii Wrocław Świebodzki – Zgorzelec oraz początkowa dla linii do Mezimesti położona na wysokości 377 m npm. Oddana do użytku 01.03.1853 roku. Od 15.05.1878 roku po wybudowaniu linii do Mezimesti stacja węzłowa. Stacja posiadała budynek dworca usytuowany między peronami, 3 perony, przejście podziemne, parowozownię, 2 nastawnie WS i WS1,  ubikację, zabudowania gospodarcze, rampę boczno czołową, wagę wozową, halę dla jednostek elektrycznych i plac ładunkowy z dźwigiem. Po stronie wałbrzyskiej są 2 tory główne zasadnicze z peronami i 4 boczne a po stronie do Szczawna 1 główny zasadniczy, 2 główne dodatkowe i 8 bocznych. Stacja obsługiwała 6 bocznic (do ciepłowni, do CPN, do KEM-BUD, do zakładów porcelany, do stolarni oraz WAMAG). Ze stacji odchodziła też bocznica do podstacji trafo. Obecnie czynna jest bocznica do ciepłowni i prawdopodobnie jeszcze do składu CPN. Przejście podziemne zasypano, zlikwidowano ubikację oraz pozostałe budynki gospodarcze w rejonie peronów. W latach 50-tych rozebrano parowozownię. W latach 90-tych rozebrano linię biegnącą przez Szczawno Zdr. pozostawiając tylko odcinek do bocznic na Piaskowej Górze. Obecnie budynek dworca nieczynny – okna pozabijane płytami.

Linię wybudowano w celu ominięcia krętych serpentyn linii kolejowej  w okolicach Wałbrzycha która w tamtych czasach była zapchana towarówkami z węglem. Miało to skrócić czas jazdy pociągów pośpiesznych oraz umożliwienie tranzytu węgla z zagłębia wałbrzyskiego w kierunku Czech. Linię oddano 15.05.1878 roku a w czerwcu 1914 roku jako pierwszą zelektryfikowano. Na trasie linii usytuowano 4 stacje (Szczawno Zdr, Biały Kamień, B. Gorce Tow, i Mieroszów) w tym 1 towarowa (B. Gorce Tow.), i 2 przystanki (Unisław Śl. i Golińsk). W latach 1960 - 90 powstał zespół bocznic na Piaskowej Górze. Po wojnie w 1945 roku Rosjanie zdjęli trakcję elektryczną. Ponieważ węgiel stał się wtedy surowcem strategicznym, ważniejsze było uruchomienie i utrzymanie linii przez tereny Wałbrzycha, linia przez Szczawno Zdr. straciła na znaczeniu. Ostatecznie na odcinku Wałbrzych Szczawienko - B.Gorce Wsch. przewozy osobowe zawieszono w 1965 a towarowe w 1970 roku. Ostatecznie odcinek ten zlikwidowano w 1996 roku. Pozostał tylko nieduży odcinek za Wałbrzychem Szawienko jako Zespół Bocznic "Piaskowa Góra" o numerze 869. Odcinek od B. Gorce Wsch. zmodernizowano i służy do tranzytu towarów do Czech.

Linia do roku 1971 miała nr. 202 później w latach 1971 - 80 miała nr.275 a od 1980 roku ma nr. 291


Źródło: www.dolny-slask.org.pl

 

Kesz to mały pojemnik klipsowy. Na starcie zawiera logbook, ołówek i temperówkę nie na wymianę, trzy certyfikaty dla pierwszych znalazców.

 

Flag Counter


 

WAŻNE

Na całej dlugości trasy, w pojemnikach znajdują się literki, które należy notować gdyż będą potrzebne do rozszyfrowania kodu aby znaleźć super bonus. W tej skrzynce szukaj na ostatniej stronie logbooka :)

 

[EN]


Attention.All the way in containers are characters, that you should note because they will be required to decode a code. This code will help you to find extra-bonus. In this case you can it find on the last page of logbook.