Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Lokomotywa na PKP Rozwadów - OP3849
Właściciel: MarqoBiker
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 150 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podkarpackie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 16-06-2011
Data utworzenia: 16-06-2011
Data opublikowania: 16-06-2011
Ostatnio zmodyfikowano: 05-12-2011
116x znaleziona
1x nieznaleziona
14 komentarze
watchers 8 obserwatorów
74 odwiedzających
80 x oceniona
Oceniona jako: dobra
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: BBxTM, Brzozy, Hr. Jan Usz
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Witam

 

To moje pierwsza skrzynka wiec prosze wszystkich o wyrozumialosc jesli popełnione zostały jakies błedy przy zakladaniu tego geokesza .

Skrzynka to tubka przyczepiona megnesem do podwozia lokomotywy .

 

Do skrzynki najlepiej dotrzec przez stacje PKP Stalowa Wola Rozwadów . Lokomotywa jest dobrze widoczna z konca 3 peronu .

Troche słow o samej zabytkowej ciuchci  ktora jest udestepniona na specjalnej podstawie dla zwiedzajacych .

 


Nasz rozwadowski Ty2 – 16 posiada najniższy z zachowanych numerów, nosił oznaczenie niemieckie 52 005 (Henschel 26844/42) i był zbudowany w ramach pierwszej prototypowej serii KDL2 Henschla z 1942 roku. Parowóz po wyprodukowaniu w 1942 r. został skierowany do Generalnej Guberni i na front wschodni, skąd wycofano przybyłe w końcu 1939r. parowozy serii 50 o niskich numerach, z podgrzewaczami wody i dużymi „uszami”. Do Rozwadowa parowóz „przyszedł” z Kielc. Służył w pociągach jak i przy manewrach. Z nim to związana jest historyczna „ucieczka” 25. XII. 1981r. ( stan wojenny) – w wyniku usterki technicznej parowóz sam odjechał – od tamtej chwili „16” nazywana była „uciekinierką”. Do roku 1989/90 parowóz pracował czynnie – ostatnio jako parowóz grzewczy. Na parowozie tym pracowali obecnie czynni zawodowo jeszcze mechanicy Pan Franciszek Gurdak, Marian Pawlik, Piotr Suski i Zenon Żymek.

Parowóz Ty2 był parowozem bardzo udanym, miał bardzo zróżnicowane cechy trakcyjne, praktycznie nie występowało w nim zjawisko wyczerpania się kotła, bieg miał dość spokojny, był parowozem bardzo uniwersalnym w zastosowaniu i lubianym przez załogi. Nie mógł prowadzić ciężkich składów. Jednakże nie było to wadą, gdyz nie przewidywano go pierwotnie do takich zastosowań.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Widok na lokomotywe z peronu stacji PKP Stalowa Wola Rozwadów
Szukaj skrzynki ukrytej nad ostatnia parą kół lokomotywy