Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Lokomotywa na PKP Rozwadów - OP3849
Eigenaar: MarqoBiker
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 150 meter NAP
 Provincie: Polen > podkarpackie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 16-06-2011
Gemaakt op: 16-06-2011
Gepubliceerd op: 16-06-2011
Laatste verandering: 05-12-2011
117x Gevonden
1x Niet gevonden
14 Opmerkingen
watchers 8 Volgers
75 x Bekeken
81 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
3 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: BBxTM, Brzozy, Hr. Jan Usz
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Witam

 

To moje pierwsza skrzynka wiec prosze wszystkich o wyrozumialosc jesli popełnione zostały jakies błedy przy zakladaniu tego geokesza .

Skrzynka to tubka przyczepiona megnesem do podwozia lokomotywy .

 

Do skrzynki najlepiej dotrzec przez stacje PKP Stalowa Wola Rozwadów . Lokomotywa jest dobrze widoczna z konca 3 peronu .

Troche słow o samej zabytkowej ciuchci  ktora jest udestepniona na specjalnej podstawie dla zwiedzajacych .

 


Nasz rozwadowski Ty2 – 16 posiada najniższy z zachowanych numerów, nosił oznaczenie niemieckie 52 005 (Henschel 26844/42) i był zbudowany w ramach pierwszej prototypowej serii KDL2 Henschla z 1942 roku. Parowóz po wyprodukowaniu w 1942 r. został skierowany do Generalnej Guberni i na front wschodni, skąd wycofano przybyłe w końcu 1939r. parowozy serii 50 o niskich numerach, z podgrzewaczami wody i dużymi „uszami”. Do Rozwadowa parowóz „przyszedł” z Kielc. Służył w pociągach jak i przy manewrach. Z nim to związana jest historyczna „ucieczka” 25. XII. 1981r. ( stan wojenny) – w wyniku usterki technicznej parowóz sam odjechał – od tamtej chwili „16” nazywana była „uciekinierką”. Do roku 1989/90 parowóz pracował czynnie – ostatnio jako parowóz grzewczy. Na parowozie tym pracowali obecnie czynni zawodowo jeszcze mechanicy Pan Franciszek Gurdak, Marian Pawlik, Piotr Suski i Zenon Żymek.

Parowóz Ty2 był parowozem bardzo udanym, miał bardzo zróżnicowane cechy trakcyjne, praktycznie nie występowało w nim zjawisko wyczerpania się kotła, bieg miał dość spokojny, był parowozem bardzo uniwersalnym w zastosowaniu i lubianym przez załogi. Nie mógł prowadzić ciężkich składów. Jednakże nie było to wadą, gdyz nie przewidywano go pierwotnie do takich zastosowań.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Widok na lokomotywe z peronu stacji PKP Stalowa Wola Rozwadów
Szukaj skrzynki ukrytej nad ostatnia parą kół lokomotywy