Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Lokomotywa na PKP Rozwadów - OP3849
Owner: MarqoBiker
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 150 m. ASL.
 Region: Poland > podkarpackie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 16-06-2011
Date created: 16-06-2011
Date published: 16-06-2011
Last modification: 05-12-2011
117x Found
1x Not found
14 notes
watchers 8 watchers
75 visitors
81 x rated
Rated as: Good
3 x recommended
This cache is recommended by: BBxTM, Brzozy, Hr. Jan Usz
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Fixed by magnet 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Witam

 

To moje pierwsza skrzynka wiec prosze wszystkich o wyrozumialosc jesli popełnione zostały jakies błedy przy zakladaniu tego geokesza .

Skrzynka to tubka przyczepiona megnesem do podwozia lokomotywy .

 

Do skrzynki najlepiej dotrzec przez stacje PKP Stalowa Wola Rozwadów . Lokomotywa jest dobrze widoczna z konca 3 peronu .

Troche słow o samej zabytkowej ciuchci  ktora jest udestepniona na specjalnej podstawie dla zwiedzajacych .

 


Nasz rozwadowski Ty2 – 16 posiada najniższy z zachowanych numerów, nosił oznaczenie niemieckie 52 005 (Henschel 26844/42) i był zbudowany w ramach pierwszej prototypowej serii KDL2 Henschla z 1942 roku. Parowóz po wyprodukowaniu w 1942 r. został skierowany do Generalnej Guberni i na front wschodni, skąd wycofano przybyłe w końcu 1939r. parowozy serii 50 o niskich numerach, z podgrzewaczami wody i dużymi „uszami”. Do Rozwadowa parowóz „przyszedł” z Kielc. Służył w pociągach jak i przy manewrach. Z nim to związana jest historyczna „ucieczka” 25. XII. 1981r. ( stan wojenny) – w wyniku usterki technicznej parowóz sam odjechał – od tamtej chwili „16” nazywana była „uciekinierką”. Do roku 1989/90 parowóz pracował czynnie – ostatnio jako parowóz grzewczy. Na parowozie tym pracowali obecnie czynni zawodowo jeszcze mechanicy Pan Franciszek Gurdak, Marian Pawlik, Piotr Suski i Zenon Żymek.

Parowóz Ty2 był parowozem bardzo udanym, miał bardzo zróżnicowane cechy trakcyjne, praktycznie nie występowało w nim zjawisko wyczerpania się kotła, bieg miał dość spokojny, był parowozem bardzo uniwersalnym w zastosowaniu i lubianym przez załogi. Nie mógł prowadzić ciężkich składów. Jednakże nie było to wadą, gdyz nie przewidywano go pierwotnie do takich zastosowań.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Widok na lokomotywe z peronu stacji PKP Stalowa Wola Rozwadów
Szukaj skrzynki ukrytej nad ostatnia parą kół lokomotywy
Log entries: Found 117x Not found 1x Note 14x Picture 2x All entries Show deletions Gallery