Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
coza09. Wiadukt kolejowy w Skrzeszewie - OP1050
Kolejowy a torów brak.
Właściciel: coza
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 73 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 18-07-2008
Data utworzenia: 18-07-2008
Data opublikowania: 18-07-2008
Ostatnio zmodyfikowano: 25-08-2010
66x znaleziona
1x nieznaleziona
14 komentarze
watchers 0 obserwatorów
25 odwiedzających
49 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
14 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: 11zabica, Aki., azhag, Azymut, BAZYLEK, Brym, Chester, krusiaa, michael50, mototramp, Nannette, Osił, p_nowik, Qbacki
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Weź coś do pisania 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

EDIT: Skrzynka reaktywowana 06.03.2009.  Teraz w większym wydaniu.

EDIT2: Obecnie trwa przebudowa wiaduktu. Jak tylko się skończy to keszyk w nowej postaci wróci na miejsce.

EDIT3: Skrzynka wróciła (21.05.2010) w mniejszej postaci ze względu na zniszczoną poprzednią schowankę. Współrzedne i sposób ukrycia zmienione. Informacja o krecie jest nieprawdziwa.

Jadąc drogą z Nowego Dworu w kierunku Wieliszewa przejeżdża się w Skrzeszewie przez wiadukt, pod którym znajduje się składowisko rur. Niewtajemniczeni łamią sobie głowę, po co wybudowano wiadukt nad łąkami, wydaje się że nie ma to sensu. Wiadukt ten powstał w 1939 r. w związku z budową linii kolejowej z Legionowa do Nasielska prowadzącej przez Łajski i Skrzeszew. Dziś jest to jeden z ostatnich śladów istnienia tej linii. W czasie działań wojennych został zniszczony most na Narwi i linia kolejowa przestała funkcjonować. Uruchomiono ponownie jej odcinek w latach 60-tych podczas budowy zapory i elektrowni w Dębem. Później tory zostały rozebrane. Jednak przez wiele lat PKP utrzymywały, że teren jest potrzebny, bo linia  będzie modernizowana. W kolejnych latach przedstawiano rozmaite pomysły na jej wykorzystanie. Pozostałością po linii kolejowej jest nasyp, na którym nie ma już śladów torów oraz budzący zdziwienie wiadukt w Skrzeszewie. W pobliżu wiaduktu biegną dwie nitki ropociągu należącego do firmy PERN a na pobliskich polach znajdują sie ogromne składowiska rur na potrzeby budowy trzeciej.
(info za To i Owo)

Więcej można przeczytać tu

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Geokret

Geokret  Groźny Iwan - Całkowity dystans: 341 km

Obrazki/zdjęcia
Wiadukt przed przebudową.
Wiadukt po face liftingu.
Policja
Nie ma lekko :).