Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
coza09. Wiadukt kolejowy w Skrzeszewie - OP1050
Kolejowy a torów brak.
Eigenaar: coza
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 73 meter NAP
 Provincie: Polen > mazowieckie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 18-07-2008
Gemaakt op: 18-07-2008
Gepubliceerd op: 18-07-2008
Laatste verandering: 25-08-2010
73x Gevonden
2x Niet gevonden
15 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
56 x Bekeken
50 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
14 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: 11zabica, Aki., azhag, Azymut, BAZYLEK, Brym, Chester, krusiaa, michael50, mototramp, Nannette, Osił, p_nowik, Qbacki
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  One-minute cache  Take something to write 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

EDIT: Skrzynka reaktywowana 06.03.2009.  Teraz w większym wydaniu.

EDIT2: Obecnie trwa przebudowa wiaduktu. Jak tylko się skończy to keszyk w nowej postaci wróci na miejsce.

EDIT3: Skrzynka wróciła (21.05.2010) w mniejszej postaci ze względu na zniszczoną poprzednią schowankę. Współrzedne i sposób ukrycia zmienione. Informacja o krecie jest nieprawdziwa.

Jadąc drogą z Nowego Dworu w kierunku Wieliszewa przejeżdża się w Skrzeszewie przez wiadukt, pod którym znajduje się składowisko rur. Niewtajemniczeni łamią sobie głowę, po co wybudowano wiadukt nad łąkami, wydaje się że nie ma to sensu. Wiadukt ten powstał w 1939 r. w związku z budową linii kolejowej z Legionowa do Nasielska prowadzącej przez Łajski i Skrzeszew. Dziś jest to jeden z ostatnich śladów istnienia tej linii. W czasie działań wojennych został zniszczony most na Narwi i linia kolejowa przestała funkcjonować. Uruchomiono ponownie jej odcinek w latach 60-tych podczas budowy zapory i elektrowni w Dębem. Później tory zostały rozebrane. Jednak przez wiele lat PKP utrzymywały, że teren jest potrzebny, bo linia  będzie modernizowana. W kolejnych latach przedstawiano rozmaite pomysły na jej wykorzystanie. Pozostałością po linii kolejowej jest nasyp, na którym nie ma już śladów torów oraz budzący zdziwienie wiadukt w Skrzeszewie. W pobliżu wiaduktu biegną dwie nitki ropociągu należącego do firmy PERN a na pobliskich polach znajdują sie ogromne składowiska rur na potrzeby budowy trzeciej.
(info za To i Owo)

Więcej można przeczytać tu

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Wiadukt przed przebudową.
Wiadukt po face liftingu.
Policja
Nie ma lekko :).