Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
coza09. Wiadukt kolejowy w Skrzeszewie - OP1050
Kolejowy a torów brak.
Owner: coza
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 73 m. ASL.
 Region: Poland > mazowieckie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 18-07-2008
Date created: 18-07-2008
Date published: 18-07-2008
Last modification: 25-08-2010
73x Found
2x Not found
15 notes
watchers 2 watchers
56 visitors
50 x rated
Rated as: Excellent
14 x recommended
This cache is recommended by: 11zabica, Aki., azhag, Azymut, BAZYLEK, Brym, Chester, krusiaa, michael50, mototramp, Nannette, Osił, p_nowik, Qbacki
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  One-minute cache  Take something to write 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

EDIT: Skrzynka reaktywowana 06.03.2009.  Teraz w większym wydaniu.

EDIT2: Obecnie trwa przebudowa wiaduktu. Jak tylko się skończy to keszyk w nowej postaci wróci na miejsce.

EDIT3: Skrzynka wróciła (21.05.2010) w mniejszej postaci ze względu na zniszczoną poprzednią schowankę. Współrzedne i sposób ukrycia zmienione. Informacja o krecie jest nieprawdziwa.

Jadąc drogą z Nowego Dworu w kierunku Wieliszewa przejeżdża się w Skrzeszewie przez wiadukt, pod którym znajduje się składowisko rur. Niewtajemniczeni łamią sobie głowę, po co wybudowano wiadukt nad łąkami, wydaje się że nie ma to sensu. Wiadukt ten powstał w 1939 r. w związku z budową linii kolejowej z Legionowa do Nasielska prowadzącej przez Łajski i Skrzeszew. Dziś jest to jeden z ostatnich śladów istnienia tej linii. W czasie działań wojennych został zniszczony most na Narwi i linia kolejowa przestała funkcjonować. Uruchomiono ponownie jej odcinek w latach 60-tych podczas budowy zapory i elektrowni w Dębem. Później tory zostały rozebrane. Jednak przez wiele lat PKP utrzymywały, że teren jest potrzebny, bo linia  będzie modernizowana. W kolejnych latach przedstawiano rozmaite pomysły na jej wykorzystanie. Pozostałością po linii kolejowej jest nasyp, na którym nie ma już śladów torów oraz budzący zdziwienie wiadukt w Skrzeszewie. W pobliżu wiaduktu biegną dwie nitki ropociągu należącego do firmy PERN a na pobliskich polach znajdują sie ogromne składowiska rur na potrzeby budowy trzeciej.
(info za To i Owo)

Więcej można przeczytać tu

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
Wiadukt przed przebudową.
Wiadukt po face liftingu.
Policja
Nie ma lekko :).