Pierwszy dworzec kolejowy w Głogowie powstał w 1846 r. i obsługiwał trasę do Żagania. Jednak rozwój przemysłu i rzemiosła spowodował, że trzeba było szukać rynków zbytu na towary poza Głogowem. Najbliższym sąsiadem do handlu była Wielkopolska, dlatego zaistniała konieczność budowy linii kolejowej do Leszna. Inwestycja prowadzona była w latach 1852-57, a oprócz torów trzeba było zbudować mosty na Odrze i Starej Odrze.
Kolejową przygodę rozpoczęło w 1843 r. Głogowskie Towarzystwo Kolejowe, natomiast rok później po utworzeniu Dolnośląskiego Towarzystwa Kolei Bocznej, wypuszczone zostały akcje wartości 1,5 mln talarów. Po uruchomieniu trasy na Leszno można już było liczyć zyski. W 1849 r. głogowska kolej przewiozła 80 tys. pasażerów, a 10 lat później liczba ta wzrosła do 106 tys. Jeszcze większy wzrost nastąpił w przypadku przewozu towarów. Taki rozwój wymusił budowę nowej infrastruktury kolejowej, w tym dworca. Nowy obiekt powstał w miejscu obecnego peronu drugiego w 1857 r. Początkowo obsługiwał połączenia z Lesznem, a od 1871 r. również z Wrocławiem i Zieloną Górą. Aktualnie po 12 latach od czasu likwidacji, 15 grudnia 2019 roku pociągi pasażerskie powróciły na linię kolejową Głogów-Leszno.
[Akt. opisu skrzynki]
Skrzynka ukryta na współrzędnych, po znalezieniu i wpisaniu się do logbooka odłóż kesza tak jak zastałeś na początku. Dzięki temu skrzynka przetrwa. Jeżeli współrzędne jednak nawalą służymy foto spojlerem