Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
PKP Bielsk Podlaski - OP9T7Z
Bielsk Podlaski niejeden miał dworzec
Eigenaar: kymon
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 139 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 30-03-2024
Gemaakt op: 28-03-2024
Gepubliceerd op: 01-04-2024
Laatste verandering: 01-04-2024
23x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 1 Volgers
39 x Bekeken
18 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  One-minute cache  Take something to write  Fixed by magnet 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Stacja kolejowa w Bielsku Podlaskim jest o tyle niezwykła, że w swojej historii może się poszczycić istnieniem aż czterech budynków dworcowych. Około 20 lat po powstaniu linii Brzesko-Grajewskiej (rok 1873) oddano do użytku drewniany dworzec, który stanowił konstrukcję bliźniaczą do wciąż istniejącego budynku stacyjnego w Kleszczelach.

Budynek przypominający o czasach carskich w roku 1925 zastąpiono murowanym dworcem w charakterystycznym dla dwudziestolecia międzywojennego stylu „dworkowym”, nie przetrwał on jednak drugiej wojny światowej – został zniszczony przez wojska niemieckie w roku 1944.

Przez następne 46 lat Bielsk Podlaski nie posiadał pełnoprawnego dworca kolejowego – rolę tę pełnił zwykły barak. Pod koniec lat 80-tych rozpoczęto budowę nowego dworca w duchu ascetycznego postmodernizmu. Oddany do użytku w roku 1990 budynek był jednak zbyt obszerny jak na potrzeby miasta.

Wraz z pogarszającym się stanem infrastruktury na LK32 i obniżeniu maksymalnej prędkości składów wagonowych do 30 km/h, linia i dworzec weszły w prawdziwy okres zapaści. Niewielkie autobusy szynowe (w tym legendarne już króciutkie SN81 na bazie drezyny Kolzamu) obsługiwały połączenia Białystok – Czeremcha i Czeremcha – Białystok z maksymalną prędkością 60 km/h, co zmniejszało konkurencyjność kolei. W 2017 rozpoczęto modernizację linii; oprócz kolosalnej poprawy czasu i komfortu przejazdu przebudowa zaowocowała wybudowaniem nowego dworca systemowego, który oddano do użytku w roku 2020. Jest on niewielki, ma powtarzalną formę, jest jednak symbolem pozytywnych zmian, które musiały zajść na linii nr 32.

 

Zdjęcia archiwalne pochodzą ze strony bazakolejowa.pl; informacje zaczerpnięto ze strony kolejnapodroz.pl

Rules of reactivation Reaktywacja jest możliwa, o ile istnieje pewność, że skrzynka zaginęła
Read more about reactivation of geocaches here
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Dworzec w najnowszym wcieleniu
Co widzi kesz
Logs: Gevonden 23x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs