120NaS
Kolejnym miastem, które zdecydowało się na model 120Na Swing, był Szczecin. Tramwaje Szczecińskie zakupiły sześć pojazdów. Dostawy trwały od listopada 2010 (pierwszy wagon przekazano Tramwajom Szczecińskim w zajezdni Pogodno 13 listopada) do początku marca 2011. Kupno i przywiezienie Swingów zbiegło się w czasie z pierwszą turą wyborów samorządowych. W pierwszym kursie z pasażerami jechał między innymi prezydent Szczecina. Pierwszy Swing (nr boczny 801) rozpoczął służbę liniową 1 lutego 2011 o godzinie 10:48, podmieniając skład Tatr T6A2 237+238. Dostawy nowych tramwajów spowodowały kasację wagonów Konstal 105N.
Wprowadzenie do eksploatacji Swingów wymusiło zmiany w infrastrukturze i w jej utrzymywaniu. Już przy testach zwracano szczególną uwagę na jakość odśnieżenia torowisk, aby nie uszkodzić osłon wózków o zalegający śnieg, jak to miało miejsce w Warszawie i Gdańsku. Konieczna była także przebudowa niektórych peronów tramwajowych, aby mogły być obsługiwane przez Swingi. Część krawędzi przystankowych trzeba było wydłużyć, a niektóre odsunąć od osi toru, aby Swingi nie zahaczały o nie osłonami wózków. Na początku składy obsługiwały tylko linię nr 7, a później również 8. Przebudowę przystanków przy trasie ósemki zakończono w lipcu 2011[125]. Innym problemem, który wymagał dostosowania infrastruktury dla Swinga, było zbyt późne wzbudzanie sygnalizacji świetlnej w miejscach, gdzie system wykrywa pantograf zbliżającego się tramwaju. Problemy były spowodowane tym, że odbierak w Swingu umieszczony jest nad środkowym członem, a w starszych szczecińskich tramwajach jest z przodu, nad kabiną motorniczego.
W połowie 2011 w plebiscycie Głosu Szczecińskiego zostały wybrane dla tramwajów imiona związane z miastem: Szmaragd (Jezioro Szmaragdowe), Pogodny (osiedle Pogodno), Filipinki (zespół wokalny Filipinki), Pionier 1909 (Kino Pionier 1909), Rusałka (jezioro Rusałka) i Różanka (Ogród Różany).
Przebudowa Bramy Portowej rozpoczęta w kwietniu 2012 spowodowała zmiany w organizacji komunikacji miejskiej. Linie 2, 7 i 8, (dwie ostatnie to jedyne, które mogą być obsługiwane przez Swingi), zostały przekierowane na pętlę przy ulicy Potulickiej. Ze względu na zły stan torowiska niskopodłogowe tramwaje były przez ponad miesiąc odstawione w zajezdni.
W 2012 władze Szczecina zamówiły kolejne 22 Swingi. Dostawy rozpoczęto 26 stycznia 2013. 12 marca dwa pierwsze egzemplarze rozpoczęły służbę na linii nr 8. Kolejne 4 zostały dostarczone pod koniec marca, a pozostałe miały zostać dostarczone między październikiem 2013 a marcem 2014. Zgodnie z planem ostatni tramwaj z zamówionych dotarł do Szczecina 29 marca 2014. Na tramwaje udzielono pięcioletniej gwarancji.
Od 14 października Swingi kierowane są również do obsługi linii nr 10, której trasa tego samego dnia uległa zmianie, natomiast od marca 2014, w ramach testów, rozpoczęto weekendową eksploatację Swingów na linii 5. Od 12 maja 2014 Swingi kierowane są do obsługi linii nr 4, która kursuje zmienioną trasą w związku z remontem ulicy Potulickiej.
Wszystkie 28 swingów stacjonuje w zajezdni Pogodno.
źródło: Wikipedia dot. PESA SWING
O skrytce:
To większe mikro ukryło się w przyrodzie. Kordy tutaj trochę wariują, szukaj przy płocie. Jeśli masz chwilę przyjrzyj się Zajezdni Pogodno - tramwaje to wizytówka Miasta, to wygodny transport. W środku logbook i certyfikaty. Weź cos do pisania i pęsetę.
EDIT: informacja dodatkowa: kordy wskazują na Zajezdnię - kesza musisz poszukać.
POLITYKA REAKTYWACJI:
Uprzejmie upraszam o niereaktywowanie tego kesza.
ŚCIEŻKA FILIPINKI SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH SKRZYNEK:
LINKI BĘDĄ UMIESZCZANE WRAZ Z POJAWIANIEM SIĘ POSZCZEGÓLNYCH KESZY.
FILIPINKI # POCZĄTEK --> TUTAJ
FILIPINKI # SKWER IM. FILIPINEK -->TUTAJ
FILIPINKI # ULICA IMIENIA FILIPINEK --> TUTAJ
FILIPINKI # TRAMWAJ PESA FILIPINKI -->TUTAJ
FILIPINKI # KAWIARNIA FILIPINKA -->TUTAJ
FILIPINKI # DANA -->TUTAJ
Dojazd do Zajezdni linią tramwajową nr 9 lub 1 (z Dworca --> musisz wejść kładkami na górę do Placu Zawiszy to Twój przystanek)