Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
JKD: Stacja - Orlina - OP8XQR
Właściciel: szabla
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 105 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 10-03-2019
Data utworzenia: 29-12-2018
Data opublikowania: 10-03-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 22-03-2024
32x znaleziona
3x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 2 obserwatorów
53 odwiedzających
25 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
19 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Aki., Aynsley, bamba, Bar i Lepsza Połówka, Blondi, damian211289, Darasek, Gacekk, HazelEyes, hobbbysta, Hr. Jan Usz, Layio, marass1111, noorbi, pati666, Phoebe, Psikiszek, Serengeti, uhuhu
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Jeszcze w trakcie budowy linii o Zagórowa planowano dalszą rozbudowę jarocińskiej kolejki. Pierwszy pomysł zakładał przedłużenie linii do Konina, jednak z uwagi na fakt iż władze powiatu konińskiego nosiły się z zamiarem budowy własnej samorządowej kolejki wąskotorowej o prześwicie 750 mm z Konina przez  Zagórów do Pyzdr. W połowie 1948 roku na wniosek Ministerstwa Komunikacji opracowano nawet program rozbudowy Jarocińskiej Wąskotorowej Kolei Powiatowej. Pierwszy etap zakładał połączenie Witaszyc z Jarocinem o długości 4,52 km. Ruch na tej trasie miał się odbywać przy pomocy wagonów motorowych z przyczepkami, które miały kursować 5-6 razy dzienni. Wagony miały zostać zmontowane we własnych warsztatach kolejki. Całkowity koszt przedsięwzięcia szacowano wówczas na 20 milionów złotych. 

Drugi etap rozbudowy przewidziany na drugą połowę lat 50-ych XX w. miał połączyć JKD z Wrzesińską Koleją Powiatową z Komorza do Pyzdr. Linia miała mieć długość 8,25 km i w planie miała ożywić przemysłowo-handlowe i kulturalne życie wschodniej i północnej części powiatu jarocińskiego. Oczywiście wzięto także pod uwagę możliwość eksploatacji złóż rudy darniowej odkrytej w okolicach Rudy Komorskiej. Całkowity koszt tej inwestycji szacowano również na ok. 20 milionów ówczesnych złotych. W etapie tym przewidywano zgodnie z ogólnokrajową tendencją przekucie kolejki jarocińskiej na to 750 mm. 

Natomiast kolejnym pomysłem rozbudowy JKD przewidywanym na lat 60-e XXw. było przedłużenie linii z Czermina do stacji Broniszewice, która należała do Kolei Powiatowej Krotoszyn-Pleszew oraz ewentualne połączenie do miasta Chocz. Długość odcinka do Broniszewic wynieść miała 4,5 km. Całkowity koszt budowy szacowano na ok 10 mln zł. Żadnego z tych planów jednak nie zrealizowano. 

 

Na znalazców czekają certy. Mikrus w większym maskowaniu :) 

Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Interesujące miejsce --- W okolicach tych współrzędnych znajdowała się stacja kolejowa
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.