Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
JKD: Stacja - Orlina - OP8XQR
Owner: szabla
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 105 m. ASL.
 Region: Poland > wielkopolskie
Cache type: Traditional
Size: Micro
Status: Ready for Search
Date hidden: 10-03-2019
Date created: 29-12-2018
Date published: 10-03-2019
Last modification: 22-03-2024
32x Found
3x Not found
1 notes
watchers 2 watchers
53 visitors
25 x rated
Rated as: Excellent
19 x recommended
This cache is recommended by: Aki., Aynsley, bamba, Bar i Lepsza Połówka, Blondi, damian211289, Darasek, Gacekk, HazelEyes, hobbbysta, Hr. Jan Usz, Layio, marass1111, noorbi, pati666, Phoebe, Psikiszek, Serengeti, uhuhu
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Bike  Take something to write  Monumental place 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

Jeszcze w trakcie budowy linii o Zagórowa planowano dalszą rozbudowę jarocińskiej kolejki. Pierwszy pomysł zakładał przedłużenie linii do Konina, jednak z uwagi na fakt iż władze powiatu konińskiego nosiły się z zamiarem budowy własnej samorządowej kolejki wąskotorowej o prześwicie 750 mm z Konina przez  Zagórów do Pyzdr. W połowie 1948 roku na wniosek Ministerstwa Komunikacji opracowano nawet program rozbudowy Jarocińskiej Wąskotorowej Kolei Powiatowej. Pierwszy etap zakładał połączenie Witaszyc z Jarocinem o długości 4,52 km. Ruch na tej trasie miał się odbywać przy pomocy wagonów motorowych z przyczepkami, które miały kursować 5-6 razy dzienni. Wagony miały zostać zmontowane we własnych warsztatach kolejki. Całkowity koszt przedsięwzięcia szacowano wówczas na 20 milionów złotych. 

Drugi etap rozbudowy przewidziany na drugą połowę lat 50-ych XX w. miał połączyć JKD z Wrzesińską Koleją Powiatową z Komorza do Pyzdr. Linia miała mieć długość 8,25 km i w planie miała ożywić przemysłowo-handlowe i kulturalne życie wschodniej i północnej części powiatu jarocińskiego. Oczywiście wzięto także pod uwagę możliwość eksploatacji złóż rudy darniowej odkrytej w okolicach Rudy Komorskiej. Całkowity koszt tej inwestycji szacowano również na ok. 20 milionów ówczesnych złotych. W etapie tym przewidywano zgodnie z ogólnokrajową tendencją przekucie kolejki jarocińskiej na to 750 mm. 

Natomiast kolejnym pomysłem rozbudowy JKD przewidywanym na lat 60-e XXw. było przedłużenie linii z Czermina do stacji Broniszewice, która należała do Kolei Powiatowej Krotoszyn-Pleszew oraz ewentualne połączenie do miasta Chocz. Długość odcinka do Broniszewic wynieść miała 4,5 km. Całkowity koszt budowy szacowano na ok 10 mln zł. Żadnego z tych planów jednak nie zrealizowano. 

 

Na znalazców czekają certy. Mikrus w większym maskowaniu :) 

Additional waypoints
Symbol Type Coordinates Description
Interesting place --- W okolicach tych współrzędnych znajdowała się stacja kolejowa
Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Log entries: Found 32x Not found 3x Note 1x All entries Show deletions