Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
JKD: Stacja - Orlina - OP8XQR
Eigenaar: szabla
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 105 meter NAP
 Provincie: Polen > wielkopolskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Micro
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 10-03-2019
Gemaakt op: 29-12-2018
Gepubliceerd op: 10-03-2019
Laatste verandering: 22-03-2024
32x Gevonden
3x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
53 x Bekeken
25 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
19 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: Aki., Aynsley, bamba, Bar i Lepsza Połówka, Blondi, damian211289, Darasek, Gacekk, HazelEyes, hobbbysta, Hr. Jan Usz, Layio, marass1111, noorbi, pati666, Phoebe, Psikiszek, Serengeti, uhuhu
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Take something to write  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

Jeszcze w trakcie budowy linii o Zagórowa planowano dalszą rozbudowę jarocińskiej kolejki. Pierwszy pomysł zakładał przedłużenie linii do Konina, jednak z uwagi na fakt iż władze powiatu konińskiego nosiły się z zamiarem budowy własnej samorządowej kolejki wąskotorowej o prześwicie 750 mm z Konina przez  Zagórów do Pyzdr. W połowie 1948 roku na wniosek Ministerstwa Komunikacji opracowano nawet program rozbudowy Jarocińskiej Wąskotorowej Kolei Powiatowej. Pierwszy etap zakładał połączenie Witaszyc z Jarocinem o długości 4,52 km. Ruch na tej trasie miał się odbywać przy pomocy wagonów motorowych z przyczepkami, które miały kursować 5-6 razy dzienni. Wagony miały zostać zmontowane we własnych warsztatach kolejki. Całkowity koszt przedsięwzięcia szacowano wówczas na 20 milionów złotych. 

Drugi etap rozbudowy przewidziany na drugą połowę lat 50-ych XX w. miał połączyć JKD z Wrzesińską Koleją Powiatową z Komorza do Pyzdr. Linia miała mieć długość 8,25 km i w planie miała ożywić przemysłowo-handlowe i kulturalne życie wschodniej i północnej części powiatu jarocińskiego. Oczywiście wzięto także pod uwagę możliwość eksploatacji złóż rudy darniowej odkrytej w okolicach Rudy Komorskiej. Całkowity koszt tej inwestycji szacowano również na ok. 20 milionów ówczesnych złotych. W etapie tym przewidywano zgodnie z ogólnokrajową tendencją przekucie kolejki jarocińskiej na to 750 mm. 

Natomiast kolejnym pomysłem rozbudowy JKD przewidywanym na lat 60-e XXw. było przedłużenie linii z Czermina do stacji Broniszewice, która należała do Kolei Powiatowej Krotoszyn-Pleszew oraz ewentualne połączenie do miasta Chocz. Długość odcinka do Broniszewic wynieść miała 4,5 km. Całkowity koszt budowy szacowano na ok 10 mln zł. Żadnego z tych planów jednak nie zrealizowano. 

 

Na znalazców czekają certy. Mikrus w większym maskowaniu :) 

Extra waypoints
Symbool Soort Coördinaten Beschrijving
Interessante plek --- W okolicach tych współrzędnych znajdowała się stacja kolejowa
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien