Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 500 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
JKD: Stacja - Orlina - OP8XQR
Właściciel: szabla
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 102 m n.p.m.
 Województwo: Polska > wielkopolskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 10-03-2019
Data utworzenia: 29-12-2018
Data opublikowania: 10-03-2019
Ostatnio zmodyfikowano: 10-03-2019
4x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 1 obserwatorów
12 odwiedzających
4 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
4 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: Aynsley, Bar i Lepsza Połówka, damian211289, Hr. Jan Usz
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Miejsce historyczne  Dostępna rowerem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Jeszcze w trakcie budowy linii o Zagórowa planowano dalszą rozbudowę jarocińskiej kolejki. Pierwszy pomysł zakładał przedłużenie linii do Konina, jednak z uwagi na fakt iż władze powiatu konińskiego nosiły się z zamiarem budowy własnej samorządowej kolejki wąskotorowej o prześwicie 750 mm z Konina przez  Zagórów do Pyzdr. W połowie 1948 roku na wniosek Ministerstwa Komunikacji opracowano nawet program rozbudowy Jarocińskiej Wąskotorowej Kolei Powiatowej. Pierwszy etap zakładał połączenie Witaszyc z Jarocinem o długości 4,52 km. Ruch na tej trasie miał się odbywać przy pomocy wagonów motorowych z przyczepkami, które miały kursować 5-6 razy dzienni. Wagony miały zostać zmontowane we własnych warsztatach kolejki. Całkowity koszt przedsięwzięcia szacowano wówczas na 20 milionów złotych. 

Drugi etap rozbudowy przewidziany na drugą połowę lat 50-ych XX w. miał połączyć JKD z Wrzesińską Koleją Powiatową z Komorza do Pyzdr. Linia miała mieć długość 8,25 km i w planie miała ożywić przemysłowo-handlowe i kulturalne życie wschodniej i północnej części powiatu jarocińskiego. Oczywiście wzięto także pod uwagę możliwość eksploatacji złóż rudy darniowej odkrytej w okolicach Rudy Komorskiej. Całkowity koszt tej inwestycji szacowano również na ok. 20 milionów ówczesnych złotych. W etapie tym przewidywano zgodnie z ogólnokrajową tendencją przekucie kolejki jarocińskiej na to 750 mm. 

Natomiast kolejnym pomysłem rozbudowy JKD przewidywanym na lat 60-e XXw. było przedłużenie linii z Czermina do stacji Broniszewice, która należała do Kolei Powiatowej Krotoszyn-Pleszew oraz ewentualne połączenie do miasta Chocz. Długość odcinka do Broniszewic wynieść miała 4,5 km. Całkowity koszt budowy szacowano na ok 10 mln zł. Żadnego z tych planów jednak nie zrealizowano. 

 

Na znalazców czekają certy. Mikrus w większym maskowaniu :) 

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
kolejka na stacji
gdzieś tutaj
Wpisy do logu: znaleziona 4x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy