Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
T49 - OP8WUS
Właściciel: Psikiszek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 152 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 31-10-2018
Data utworzenia: 31-10-2018
Data opublikowania: 09-11-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 09-11-2018
14x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
25 odwiedzających
11 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    Lokomotywa która na PKP miała suche oznaczenie T49 fabrycznie została sympatycznie nazwana Ryś. Podobnie jak Ty (Las) został oparty na konstrukcji niemieckiego parowozu Riesa. Jako lekka lokomotywa znalazł zastosowanie na tymczasowych torach stosowanych przy odgruzowywaniu miast, min. Warszawy i Wrocławia. Mógł ciągnąć 240 ton z prędkością 10km/h. W związku z bardzo małym zapasem wody i węgla stosowano tender pomocniczy, wytwarzany na życzenie zamawiającego. Z FABLOKU w latach 1946-1950 wyjechało 160 T49 z czego 5 pracowało na PKP. Reszta trafiła na koleje przemysłowe, kilka sztuk sprzedano do Jugosławii. 

    Parowóz posiadał dwie osie i w zależności od potrzeb budowano go na szerokość toru 600, 750, 760 i 785mm. Mógł pokonywać łuki o promieniu 18m. Kocioł stalowy dostarczała fabryka z Sosnowca. Po modernizacji kotły wytwarzano w Toruniu i Warszawie. Fabrycznie lokomotywa była wyposażona w hamulec ręczny dźwigniowy działający na cztery koła. Na życzenie montowano hamulec parowy działający na wspólny wał hamulcowy.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
pieńki
Wpisy do logu: znaleziona 14x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy