Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Ty - OP8WUQ
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 168 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 31-10-2018
Gemaakt op: 31-10-2018
Gepubliceerd op: 09-11-2018
Laatste verandering: 09-11-2018
23x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
36 x Bekeken
16 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Bike  Nature  Monumental place 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Pierwsze dwa parowozy tej serii pracowały na kolejce leśnej w Płocicznie i otrzymały oznaczenie Ty z numerami 243 i 244. Jest to oznaczenie które wpisuje się w politykę nazewnictwa PKP, choć żaden z parowozów tego typu nie był w posiadaniu PKP. Lokomotywy do historii przeszły jako Las i w grupie małych parowozów dzierżą pierwsze miejsce w liczbie wyprodukowanych sztuk. Do prac nad stworzeniem pojazdu przystąpiono w FABLOK-u już w 1945r. Z założenia miał mieć możliwość poruszania się po torach tymczasowych i o słabej jakości. Oparto się na konstrukcji Riesa, z tym że zamiast dwóch osi zastosowano trzy. Pozwoliło to na zmniejszenie nacisku na oś.  Budowano je na tory szerokości 600, 630, 750, 760 i 785mm. Pierwsze parowozy były jeszcze wyposażone w kotły typu Riesa. W 1949r. kocioł zmodernizowano i przystąpiono do jego masowej produkcji w Toruniu, Sosnowcu i Warszawie. Większość produkcji trafiła na różne polskie koleje leśne i przemysłowe. Jedynie kilkadziesiąt sztuk trafił na eksport. Co najmniej dwie trafiły do Hajnówki, gdzie jedna miała oznaczenie Ty234. Głównym problemem parowozów był mały zapas wody i węgla, wobec czego odbiorcy budowali własnym sumptem tendry doczepne. Można było zamówić tender w FABLOK-u, ale był on stosunkowo drogi. Z ciekawostek technicznych można wspomnieć, że w czasie modernizacji maszyn, gdy zmieniano oświetlenie z naftowego na elektryczne, stosowano reflektory od ciągnika Ursus lub motocyklowe.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
tam gdzie rękawiczki
Logs: Gevonden 23x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs