Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Ty - OP8WUQ
Właściciel: Psikiszek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 168 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 31-10-2018
Data utworzenia: 31-10-2018
Data opublikowania: 09-11-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 09-11-2018
18x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
31 odwiedzających
14 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    Pierwsze dwa parowozy tej serii pracowały na kolejce leśnej w Płocicznie i otrzymały oznaczenie Ty z numerami 243 i 244. Jest to oznaczenie które wpisuje się w politykę nazewnictwa PKP, choć żaden z parowozów tego typu nie był w posiadaniu PKP. Lokomotywy do historii przeszły jako Las i w grupie małych parowozów dzierżą pierwsze miejsce w liczbie wyprodukowanych sztuk. Do prac nad stworzeniem pojazdu przystąpiono w FABLOK-u już w 1945r. Z założenia miał mieć możliwość poruszania się po torach tymczasowych i o słabej jakości. Oparto się na konstrukcji Riesa, z tym że zamiast dwóch osi zastosowano trzy. Pozwoliło to na zmniejszenie nacisku na oś.  Budowano je na tory szerokości 600, 630, 750, 760 i 785mm. Pierwsze parowozy były jeszcze wyposażone w kotły typu Riesa. W 1949r. kocioł zmodernizowano i przystąpiono do jego masowej produkcji w Toruniu, Sosnowcu i Warszawie. Większość produkcji trafiła na różne polskie koleje leśne i przemysłowe. Jedynie kilkadziesiąt sztuk trafił na eksport. Co najmniej dwie trafiły do Hajnówki, gdzie jedna miała oznaczenie Ty234. Głównym problemem parowozów był mały zapas wody i węgla, wobec czego odbiorcy budowali własnym sumptem tendry doczepne. Można było zamówić tender w FABLOK-u, ale był on stosunkowo drogi. Z ciekawostek technicznych można wspomnieć, że w czasie modernizacji maszyn, gdy zmieniano oświetlenie z naftowego na elektryczne, stosowano reflektory od ciągnika Ursus lub motocyklowe.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
tam gdzie rękawiczki
Wpisy do logu: znaleziona 18x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy