Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Px27 - OP8WUM
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 168 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 31-10-2018
Gemaakt op: 31-10-2018
Gepubliceerd op: 09-11-2018
Laatste verandering: 09-11-2018
24x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
34 x Bekeken
17 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Nature  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Wyrzyskie Koleje Powiatowe w 1927r. zamówiły w FABLOK-u dwie lokomotywy z tendrami. Miały obsługiwać trudny odcinek torów gdzie nachylenie dochodziło do 20%. Konstrukcję oparto na wcześniejszym modelu W2A. Na deskach kreślarskich nowy typ otrzymał nazwę W5A. W 1929r. dwa egzemplarze były gotowe i po udanych próbach weszły do służby u zamawiającego. W 1938r. zamówienie na jedną sztukę złożył Zarząd Wrzesińskiej Kolei Powiatowej, które zostało zrealizowane w ekspresowym tempie i w tym samym roku parowóz był gotowy. Po wojnie dwie pierwsze lokomotywy otrzymały oznaczenie Px2 w latach 60-tych XXw. zmienione na Px27. Losy trzeciej lokomotywy są opisane w keszu PX38. Parowozy Px27 po wojnie obsługiwały ruch na tych samych torach co i przed wojną. Jeden został złomowany w 1970r. drugi w 1976r. trafił jako eksponat do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. 

    Parowóz miał cztery osie napędowe z tego dwie miały możliwość przesuwu bocznego, co pozwalało pokonywać łuki o promieniu 30m. Kocioł z miedzianą skrzynią ogniową składający się z dymnicy, dwudzwonowego walczaka i stojaka. W 1957r. w czasie naprawy głównej kocioł zmieniono na stalowy. Usunięto odiskierniki Rihoseka zastępując je prostszymi siatkami odiskiernymi. Zamontowano też oświetlenie elektryczne.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
spoiler
Logs: Gevonden 24x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs