Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Px27 - OP8WUM
Owner: Psikiszek
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 168 m. ASL.
 Region: Poland > podlaskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 31-10-2018
Date created: 31-10-2018
Date published: 09-11-2018
Last modification: 09-11-2018
24x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
34 visitors
17 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Nature  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

    Wyrzyskie Koleje Powiatowe w 1927r. zamówiły w FABLOK-u dwie lokomotywy z tendrami. Miały obsługiwać trudny odcinek torów gdzie nachylenie dochodziło do 20%. Konstrukcję oparto na wcześniejszym modelu W2A. Na deskach kreślarskich nowy typ otrzymał nazwę W5A. W 1929r. dwa egzemplarze były gotowe i po udanych próbach weszły do służby u zamawiającego. W 1938r. zamówienie na jedną sztukę złożył Zarząd Wrzesińskiej Kolei Powiatowej, które zostało zrealizowane w ekspresowym tempie i w tym samym roku parowóz był gotowy. Po wojnie dwie pierwsze lokomotywy otrzymały oznaczenie Px2 w latach 60-tych XXw. zmienione na Px27. Losy trzeciej lokomotywy są opisane w keszu PX38. Parowozy Px27 po wojnie obsługiwały ruch na tych samych torach co i przed wojną. Jeden został złomowany w 1970r. drugi w 1976r. trafił jako eksponat do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. 

    Parowóz miał cztery osie napędowe z tego dwie miały możliwość przesuwu bocznego, co pozwalało pokonywać łuki o promieniu 30m. Kocioł z miedzianą skrzynią ogniową składający się z dymnicy, dwudzwonowego walczaka i stojaka. W 1957r. w czasie naprawy głównej kocioł zmieniono na stalowy. Usunięto odiskierniki Rihoseka zastępując je prostszymi siatkami odiskiernymi. Zamontowano też oświetlenie elektryczne.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
spoiler
Log entries: Found 24x Not found 0x Note 0x All entries