Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Px27 - OP8WUM
Właściciel: Psikiszek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 168 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 31-10-2018
Data utworzenia: 31-10-2018
Data opublikowania: 09-11-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 09-11-2018
20x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
31 odwiedzających
16 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    Wyrzyskie Koleje Powiatowe w 1927r. zamówiły w FABLOK-u dwie lokomotywy z tendrami. Miały obsługiwać trudny odcinek torów gdzie nachylenie dochodziło do 20%. Konstrukcję oparto na wcześniejszym modelu W2A. Na deskach kreślarskich nowy typ otrzymał nazwę W5A. W 1929r. dwa egzemplarze były gotowe i po udanych próbach weszły do służby u zamawiającego. W 1938r. zamówienie na jedną sztukę złożył Zarząd Wrzesińskiej Kolei Powiatowej, które zostało zrealizowane w ekspresowym tempie i w tym samym roku parowóz był gotowy. Po wojnie dwie pierwsze lokomotywy otrzymały oznaczenie Px2 w latach 60-tych XXw. zmienione na Px27. Losy trzeciej lokomotywy są opisane w keszu PX38. Parowozy Px27 po wojnie obsługiwały ruch na tych samych torach co i przed wojną. Jeden został złomowany w 1970r. drugi w 1976r. trafił jako eksponat do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji. 

    Parowóz miał cztery osie napędowe z tego dwie miały możliwość przesuwu bocznego, co pozwalało pokonywać łuki o promieniu 30m. Kocioł z miedzianą skrzynią ogniową składający się z dymnicy, dwudzwonowego walczaka i stojaka. W 1957r. w czasie naprawy głównej kocioł zmieniono na stalowy. Usunięto odiskierniki Rihoseka zastępując je prostszymi siatkami odiskiernymi. Zamontowano też oświetlenie elektryczne.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
spoiler
Wpisy do logu: znaleziona 20x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy