Wyrzyskie Koleje Powiatowe w 1927r. zamówiły w FABLOK-u dwie lokomotywy z tendrami. Miały obsługiwać trudny odcinek torów gdzie nachylenie dochodziło do 20%. Konstrukcję oparto na wcześniejszym modelu W2A. Na deskach kreślarskich nowy typ otrzymał nazwę W5A. W 1929r. dwa egzemplarze były gotowe i po udanych próbach weszły do służby u zamawiającego. W 1938r. zamówienie na jedną sztukę złożył Zarząd Wrzesińskiej Kolei Powiatowej, które zostało zrealizowane w ekspresowym tempie i w tym samym roku parowóz był gotowy. Po wojnie dwie pierwsze lokomotywy otrzymały oznaczenie Px2 w latach 60-tych XXw. zmienione na Px27. Losy trzeciej lokomotywy są opisane w keszu PX38. Parowozy Px27 po wojnie obsługiwały ruch na tych samych torach co i przed wojną. Jeden został złomowany w 1970r. drugi w 1976r. trafił jako eksponat do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Wenecji.
Parowóz miał cztery osie napędowe z tego dwie miały możliwość przesuwu bocznego, co pozwalało pokonywać łuki o promieniu 30m. Kocioł z miedzianą skrzynią ogniową składający się z dymnicy, dwudzwonowego walczaka i stojaka. W 1957r. w czasie naprawy głównej kocioł zmieniono na stalowy. Usunięto odiskierniki Rihoseka zastępując je prostszymi siatkami odiskiernymi. Zamontowano też oświetlenie elektryczne.