Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Px49 - OP8WUL
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 168 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 31-10-2018
Gemaakt op: 31-10-2018
Gepubliceerd op: 09-11-2018
Laatste verandering: 09-11-2018
23x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
36 x Bekeken
16 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
1 x Aanbevolen
Deze cache is aanbevolen door: wzorowy
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Nature  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Px49 to nic innego jak zmodernizowany Px48 z przeznaczeniem dla Jugosławii. Państwo to zamówiło w Chrzanowie 12 takich parowozów, z czego zbudowano 10. Istotną zmianą względem Px48 było palenisko przystosowane do palenia lignitem, niskokalorycznym węglem występującym na Bałkanach oraz drewnem. Zamontowano też oświetlenie elektryczne produkcji amerykańskiej, które znalazło się w Polsce dzięki dostawom UNRA. Tymczasem polskie parowozy wciąż miały oświetlenie naftowe, zmieniane na elektryczne głównie w latach 60-tych XXw. Tak się jednak złożyło że przywódca Jugosławi Tito postanowił iść do komunizmu własną drogą w wyniku czego pozostałe kraje demokracji ludowej pod naciskiem ZSRR zerwały z nim stosunki handlowe. Wobec tego gotowe parowozy w 1949r. zakupiło Ministerstwo Komunikacji i przesłało na Kujawskie Koleje Dojazdowe. Jak się okazało parowozy które zostały tam dostarczone były poważnie zdekompletowane. Brakowało elementów przegrzewaczy pary oraz tendrów. Miejscowe warsztaty poradziły sobie z tym problemem, zakładając zagłuszki na komory przegrzewaczy, a tendry pozyskano z własnego demobilu. W końcu nadeszły oryginalne elementy, mimo to nowe tendry z Chorzowa przy jeździe tendrem naprzód miały tendencje do wykolejania się. Do dziś z 10 zbudowanych ocalało 5.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
pod rękawiczkami
Logs: Gevonden 23x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs