Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Px49 - OP8WUL
Właściciel: Psikiszek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 168 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 31-10-2018
Data utworzenia: 31-10-2018
Data opublikowania: 09-11-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 09-11-2018
19x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
32 odwiedzających
15 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
1 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: wzorowy
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    Px49 to nic innego jak zmodernizowany Px48 z przeznaczeniem dla Jugosławii. Państwo to zamówiło w Chrzanowie 12 takich parowozów, z czego zbudowano 10. Istotną zmianą względem Px48 było palenisko przystosowane do palenia lignitem, niskokalorycznym węglem występującym na Bałkanach oraz drewnem. Zamontowano też oświetlenie elektryczne produkcji amerykańskiej, które znalazło się w Polsce dzięki dostawom UNRA. Tymczasem polskie parowozy wciąż miały oświetlenie naftowe, zmieniane na elektryczne głównie w latach 60-tych XXw. Tak się jednak złożyło że przywódca Jugosławi Tito postanowił iść do komunizmu własną drogą w wyniku czego pozostałe kraje demokracji ludowej pod naciskiem ZSRR zerwały z nim stosunki handlowe. Wobec tego gotowe parowozy w 1949r. zakupiło Ministerstwo Komunikacji i przesłało na Kujawskie Koleje Dojazdowe. Jak się okazało parowozy które zostały tam dostarczone były poważnie zdekompletowane. Brakowało elementów przegrzewaczy pary oraz tendrów. Miejscowe warsztaty poradziły sobie z tym problemem, zakładając zagłuszki na komory przegrzewaczy, a tendry pozyskano z własnego demobilu. W końcu nadeszły oryginalne elementy, mimo to nowe tendry z Chorzowa przy jeździe tendrem naprzód miały tendencje do wykolejania się. Do dziś z 10 zbudowanych ocalało 5.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
pod rękawiczkami
Wpisy do logu: znaleziona 19x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy