W latach 20-tych XXw. Górnośląskie Koleje Wąskotorowe zwróciły się z prośbą do FABLOK-u o opracowanie polskiej lokomotywy na podstawie niemieckich planów do parowozu T40. W latach 1929 - 1930 zbudowano sześć pojazdów. Przed wojną miały oznaczenia liczbowe od 2610 do 2615. Wojnę przetrwało pięć lokomotyw które otrzymały oznaczenie Tw29 i służyły do lat 70-tych. Niestety wszystkie egzemplarze zezłomowano i dziś nie możemy ich obejrzeć.
Zmiany względem niemieckiej konstrukcji dotyczyły tylko w zasadzie podwozia. Zrezygnowano z szóstej osi prowadzącej wiązary równolegle do osi lokomotywy, co ułatwiało pokonywanie zakrętów. Rozwiązanie to było awaryjne i zastąpiono je przesuwaniem się drugiej i piątej osi o 15mm. i zlikwidowaniu obrzeży na kołach osi trzeciej.