Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Tw1 - OP8WUJ
Eigenaar: Psikiszek
Deze cache maakt deel uit van GeoPath!
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 159 meter NAP
 Provincie: Polen > podlaskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Klein
Status: Kan gezocht worden
Geplaatst op: 31-10-2018
Gemaakt op: 31-10-2018
Gepubliceerd op: 09-11-2018
Laatste verandering: 13-11-2018
23x Gevonden
0x Niet gevonden
0 Opmerkingen
watchers 0 Volgers
30 x Bekeken
16 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: uitstekend
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  Nature  Monumental place  Access only by walk 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL

    Wąskotorowa lokomotywa Tw1- 591 to produkcja niemiecka. Był zaprojektowany pod koniec I wojny światowej w związku z zapotrzebowaniem wojskowych kolei polowych. Do produkcji doszło już po wojnie. Do Polski trafiły trzy parowozy, które przed wojną miały oznaczenie Es , jeden pracował na Kolei Mławskiej, dwa na Kolei Ostrołęckiej. Po wojnie ocalał jeden egzemplarz który jeździł w PKP na Kolei Mławskiej następnie Rogowskiej. Po 1956 służył w Cukrowni Leśmierz, a potem już tylko jako kocioł grzewczy w stadninie koni w Walewicach. Prawdopodobnie po końcu okresu rewizyjnego kotła maszynę odstawiono do parowozowni w Cukrowni Młynów, skąd odkupiło go Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, a od 2000r. można go oglądać w Chabówce. 

    Wodę do kotła, jak i węgiel przewożono w zbiornikach po bokach parowozu. Skrzynia ogniowa była miedziana, co było standardem przed II wojną światową. Parowóz miał moc 100 KM. Posiadał pięć osi z czego 1 i 5 przesuwały się na boki po 15mm. dzięki czemu lokomotywa mogła pokonywać łuki o promieniu 20m.

Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
spoiler
Logs: Gevonden 23x Niet gevonden 0x Opmerking 0x Alle logs