Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
You have to be logged-in in order to perform operations on this cache.
stats
Show cache statistics
Tw1 - OP8WUJ
Owner: Psikiszek
This cache belongs to GeoPath!
Please log in to see the coordinates.
Altitude: 159 m. ASL.
 Region: Poland > podlaskie
Cache type: Traditional
Size: Small
Status: Ready for Search
Date hidden: 31-10-2018
Date created: 31-10-2018
Date published: 09-11-2018
Last modification: 13-11-2018
23x Found
0x Not found
0 notes
watchers 0 watchers
30 visitors
16 x rated
Rated as: Excellent
In order to view coordinates and
the map of caches
you must be logged in
Cache attributes

Go geocaching with children  Nature  Monumental place  Access only by walk 

Please read the Opencaching attributes article.
Description PL

    Wąskotorowa lokomotywa Tw1- 591 to produkcja niemiecka. Był zaprojektowany pod koniec I wojny światowej w związku z zapotrzebowaniem wojskowych kolei polowych. Do produkcji doszło już po wojnie. Do Polski trafiły trzy parowozy, które przed wojną miały oznaczenie Es , jeden pracował na Kolei Mławskiej, dwa na Kolei Ostrołęckiej. Po wojnie ocalał jeden egzemplarz który jeździł w PKP na Kolei Mławskiej następnie Rogowskiej. Po 1956 służył w Cukrowni Leśmierz, a potem już tylko jako kocioł grzewczy w stadninie koni w Walewicach. Prawdopodobnie po końcu okresu rewizyjnego kotła maszynę odstawiono do parowozowni w Cukrowni Młynów, skąd odkupiło go Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, a od 2000r. można go oglądać w Chabówce. 

    Wodę do kotła, jak i węgiel przewożono w zbiornikach po bokach parowozu. Skrzynia ogniowa była miedziana, co było standardem przed II wojną światową. Parowóz miał moc 100 KM. Posiadał pięć osi z czego 1 i 5 przesuwały się na boki po 15mm. dzięki czemu lokomotywa mogła pokonywać łuki o promieniu 20m.

Additional hints
You must be logged-in to see additional hints
Pictures
spoiler
Log entries: Found 23x Not found 0x Note 0x All entries