Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Tw1 - OP8WUJ
Właściciel: Psikiszek
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 159 m n.p.m.
 Województwo: Polska > podlaskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 31-10-2018
Data utworzenia: 31-10-2018
Data opublikowania: 09-11-2018
Ostatnio zmodyfikowano: 13-11-2018
19x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
27 odwiedzających
15 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

    Wąskotorowa lokomotywa Tw1- 591 to produkcja niemiecka. Był zaprojektowany pod koniec I wojny światowej w związku z zapotrzebowaniem wojskowych kolei polowych. Do produkcji doszło już po wojnie. Do Polski trafiły trzy parowozy, które przed wojną miały oznaczenie Es , jeden pracował na Kolei Mławskiej, dwa na Kolei Ostrołęckiej. Po wojnie ocalał jeden egzemplarz który jeździł w PKP na Kolei Mławskiej następnie Rogowskiej. Po 1956 służył w Cukrowni Leśmierz, a potem już tylko jako kocioł grzewczy w stadninie koni w Walewicach. Prawdopodobnie po końcu okresu rewizyjnego kotła maszynę odstawiono do parowozowni w Cukrowni Młynów, skąd odkupiło go Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, a od 2000r. można go oglądać w Chabówce. 

    Wodę do kotła, jak i węgiel przewożono w zbiornikach po bokach parowozu. Skrzynia ogniowa była miedziana, co było standardem przed II wojną światową. Parowóz miał moc 100 KM. Posiadał pięć osi z czego 1 i 5 przesuwały się na boki po 15mm. dzięki czemu lokomotywa mogła pokonywać łuki o promieniu 20m.

Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
spoiler
Wpisy do logu: znaleziona 19x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy