Pod koniec XIX wieku otwarto słupską lokalną linię kolejową (Słupskie Koleje Powiatowe – Stolper Kreisbahn). Jedna linia prowadziła ze Słupska do Dargolezy, przedłużona później do Cecnowa, a druga ze Słupska do Dębnicy Kaszubskiej, przedłużona później do Budowa.W okresie międzywojennym linia do Dargolezy (z później dalej) była bardzo uczęszczana. Przejeżdżało nią nawet do dwudziestu pociągów w ciągu jednej doby.
W 1945 roku trofiejne oddziały Armii Czerwonej rozebrały tory. Kolej nie została ponownie uruchomiona.
Na tej linii szóstym przystankiem na piętnastym kilometrze była stacja Gabel. Znajduje się ona w lesie (w okresie funkcjonowania stacji był to zapewne teren otwarty). Do najbliższej wsi, Kępna, jest ponad kilometr. Jaka była funkcja tej stacji „w szczerym polu”? Do czego służyła? Trudno powiedzieć. Pozostałości świadczą o tym, że byłą to duża stacja, miała kilka torów, własną wieżę ciśnień, jakieś zabudowania. Po likwidacji linii uległa samoistnemu zniszczeniu. Do dnia dzisiejszego zachowały się jedynie betonowe fragmenty obiektów stacyjnych oraz wieża ciśnień.
Skrzynka jest umiejscowiona w pewnym oddaleniu (niedaleko) od wieży, tak, aby móc zobaczyć pozostałości stacji.
PROSZĘ NIE KOPAĆ!!! Miejsce ukrycia wydaje się oczywiste.
Zaznaczyłem, że jest dostępna rowerem. Ja rowerem tu dojeżdżam, ale ze względu na gęstość młodego lasu w pobliżu samej stacji, trochę trzeba rower przeprowadzić.
Symbol | Type | Coordinates | Description |
---|---|---|---|
Interesting place | --- | Miejsce, w którym stoi wieża ciśnień |