Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 655 m n.p.m.
Województwo:
Polska > dolnośląskie
Typ skrzynki:
Tradycyjna
Wielkość:
Normalna
Status:
Gotowa do szukania
Data ukrycia: 24-12-2012
Data utworzenia: 24-12-2012
Data opublikowania: 24-12-2012
Ostatnio zmodyfikowano: 18-01-2013
52x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
2 obserwatorów
18 odwiedzających
32 x oceniona
Oceniona jako:
dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Turystyka I poł. XIX w. zadowalała się na ogół bardzo prymitywnymi drogami. Poza kilkoma jako tako jezdnymi drogami, wyprowadzającymi do niektórych schronisk, przeważały ledwie przedeptane ścieżki, zamieniające się, zwłaszcza w partiach głównego grzbietu, przy byle niepogodzie w bajora i bagna. Podróżnicy I poł. XIX w. w pismach swoich narzekają na karkonoskie drogi. Masowy napływ turystów w II poł. XIX w. nie pozwalał utrzymywać dłużej tego stanu rzeczy, jeśli Karkonosze miały stać się terenem turystycznym na skalę europejską. Uporządkowanie istniejących i budowa nowych ścieżek, przystosowanych do wygodnej, pieszej wędrówki, stało się jednym z najpilniejszych zadań. Rozwiązania jego podjęło się już w rok po powstaniu młode Towarzystwo Karkonoskie (Riesengebirge Verein - RGV) i trzeba przyznać, wywiązało się zeń znakomicie. Również i zarządy lasów dla potrzeb transportu leśnego budują szereg szerokich dróg jezdnych, biegnących zazwyczaj po warstwicy i "kanalizujących" niejako drobny transport konny z lokalnych wyrębów. Drogi te biegną głównie w niższych partiach głównego grzbietu na poziomie 600-800 m n.p.m.
Skrzynka znajduje się tuż za kamieniem z wyrytą datą budowy drogi 1884.
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.