![](http://s6.ifotos.pl/img/3jpg_xpssxqq.jpg)
Pamiętaj, że bajki czyta się od początku :)
- część pierwsza: OP588F
- część druga: OP5890
- część trzecia: OP5891
- część czwarta: OP5852
Puchatek, dobrnął do domu Przemądrzałej Sowy.
Sowa zajmowała staroświecką, uroczą rezydencję, najwspanialszą ze wszystkich, tak przynajmniej zdawało się Puchatkowi. Choć była mądra i doświadczona i potrafiła czytać, pisać i sylabizować swe własne imię, była w wielkim kłopocie, gdy chodziło o trudniejsze słowa, takie na przykład jak obwarzanek lub jakikolwiek bądź.
Puchatek stanął przed drzwiami Sowy i zawołał donośnym głosem: - Sowo, przychodzę po poradę! To ja, Kubuś Puchatek!
Po czym drzwi się otworzyły i ukazała się w nich Sowa Przemądrzała we własnej osobie.
- Co słychać, Puchatku? - powiedziała. - Jakie masz nowinki?
- Ach, okropne i smutne - odpowiedział Puchatek. - Mój przyjaciel Kłapouchy zgubił swój ogon. Strasznie mu go brak. Więc czy nie mogłabyś mi łaskawie powiedzieć gdzie go szukać?
- Widzisz - odparła Sowa - najczęściej praktykowane postępowanie w takich wypadkach jestnastępujące...
- Ojej! - przerwał jej Puchatek. - Co znaczy najgęściej polukrowane postękiwanie? Jestem Misiem o Bardzo Małym Rozumku i długie słowa sprawiają mi wielką trudność.
- To oznacza rzecz, którą ma się zrobić.
- No, jeśli to tylko to znaczy, to niech już będzie - szepnął Miś skruszony.
- Więc rzecz do zrobienia jest następująca: po pierwsze, wyznaczenie wynagrodzenia. Trzeba ogłosić...
- Chwileczkę - przerwał jej Puchatek podnosząc łapkę do góry. - Co mamy zrobić dla tego czegoś, coś powiedziała?
- Powiedziałam tak: Po pierwsze, wyznaczenie wynagrodzenia. Trzeba ogłosić...
- Co? Powtórz jeszcze raz... - poprosił Puchatek nieśmiało.
- Wynagrodzenia! - huknęła Sowa. - Ogłosimy, że damy bardzo dużą ilość czegoś tam temu, kto znajdzie ogon Kłapouchego!
- Aha, rozumiem - powiedział Puchatek kiwając głową - ale mówiąc o bardzo dużej ilości czegoś tam - mówił dalej marząco - to mam ochotę na małe Conieco - i spojrzał tęsknie w stronę szafki stojącej w kącie bawialni Sowy - po prostu łyk słodkiej śmietanki czy czegoś tam innego i odrobinkę miodu... Sowa Przemądrzała udawała, że nie słyszy. - Odrobinę miodu - mruczał Puchatek do siebie - albo cokolwiek innego. Przy tym westchnął głęboko i starał się z uwagą słuchać tego, co mówiła Sowa. A Sowa mówiła coraz dalej, używając coraz dłuższych słów, aż wróciła do tego, od czego zaczęła i wtedy sobie przypomniała, że gdzieś ogon widziała.
- Chwileczkę, chyba wiem gdzie jest ogon - rzekła do Puchatka. - Wczoraj latałam nad polami i lasami. Naraz patrzę, a tam dziwna chatka. Zdawało mi się, że tam ktoś mieszka, więc myślę sobie, zajrzę. I podfrunęłam, żeby sprawdzić, ale nikogo nie było. Więc zaczęłam fruwać wkoło i przyglądać się tej chatce. Widziałam tam też coś małego i dziwnego.
- Sowo - rzekł Puchatek uroczyście. - Powiedz gdzie to było, bo jest to komuś bardzo, a bardzo potrzebne.
- Komu?
- Kłapouchemu. Mojemu drogiemu przyjacielowi Kłapouchemu. On to bardzo lubił.
- Lubił?
- Był do ogona bardzo przywiązany - odparł rzewnie Puchatek.
- Dobrze Puchatku. Słuchaj uważnie: na rozstaju dróg idź w prawo - huknęła Sowa - Później polami cały czas prosto, nie zważając na nic, aż znajdziesz tą dziwną chatkę - dodała.
Puchatek spojrzał na obydwie łapki. Wiedział, że jedna z nich jest prawa i wiedział jeszcze, że kiedy już się ustaliło, która z nich jest lewa, to druga była prawą, ale nigdy nie wiedział, jak zacząć.
- Idę, do widzenia Sowo! - pośpiesznie pożegnał się Puchatek.
Na podstawie bajek A.A.Milne.
____________________________
Projekt "W poszukiwaniu ogona Kłapouchego" ma na celu m.in.: zabawę dla całej rodziny, spędzenie wolnego czasu na łonie natury, odwiedzenie ciekawych miejsc Parku Krajobrazowego Góra Św. Anny.
Projekt składa się z 3 skrzynek typu mikro i jednej skrzynki finałowej zawierającej poszukiwany ogon Kłapouchego. Do odnalezienia skrzynki finałowej potrzebne są 3 cyfry, które znajdziecie w pierwszych 3 keszach.
Opisy natury przedstawione w powyższym tekście zgadzają się w 90% z tym co zastaniecie na miejscu, także dodatkowe wskazówki dot. poszczególnych keszy mogą wydać się zbędne.
Skrzynka "Przemądrzała Sowa" zawiera QR Kod z zagadką, której rozwiązanie jest drugą liczbą potrzebną do odnalezienia skrzynki finałowej i ogona Kłapouchego. QR Kod zawiera również hasło do logu - ostatni wyraz zakodowanej wiadomości.
Miłej zabawy :)