Skrzynka założona razem z Wredną Bestią. Bo mosty są fajne
Zdobycie tego kesza jest niebezpieczne, planując go podejmujesz świadomie ryzyko! Upadek z wysokości może grozić śmiercią lub kalectwem!
.
Niedostępne dla niepełnosprawnych. W zimie też wejdziesz, chociaż może być niebezpiczniej. Miejsce z historią. |
Generated by The Selector
O obiekcie:
Kesz znajduje się na pomoście technicznym mostu Poniatowskiego, zwanym wcześniej mostem Mikołajewskim oraz III mostem. Został zbudowany w latach 1904-14 wg projektu inżynierów Mieczysława Marszewskiego i Wacława Paszkowskiego. Razem z mostem zbudowano 700 metrowy wiadukt nad Powiślem, będący przedłużeniem Alei Jerozolimskich. Trasa mostowa wraz z dojazdami, nie licząc wałów ochronnych, wyniosła 3542 metrów, w tym 506 m długości mostu i wiadukt o długości 700 m. Most o ośmiu przęsłach stalowych, wspartych na kamiennych filarach otwarto 6 stycznia 1914 roku.
W 1915 wycofujące się z Warszawy wojska rosyjskie wysadziły górne części 2 filarów. Most odbudowano w latach 1921-26. W tym roku podczas Zamachu Majowego na moście doszło do historycznego spotkania pomiędzy marszałkiem Józefem Piłsudskim a prezydentem Stanisławem Wojciechowskim.
Ponownie most został zniszczony przez Niemców w 1944 - zniszczona została góra 3 filarów, w wyniku czego zapadły się 4 przęsła. Odbudowany według projektu konstrukcyjnego Stanisława Hempla, został oddany do użytku 22 lipca 1946. Niestety po odbudowie most stracił sporo ze swojego charakteru. Przedwojenną ozdobną balustradę zastąpiono prostym "parkanem" stalowym. Nie odbudowano też kilku kamiennych ławek, które stały na filarach mostu. Inna jest też konstrukcja samych przęseł. Szczątki oryginalnych ławek do dzisiaj leżą w wiślanym nurcie i można je zobaczyć przy niskim stanie wody.
W latach 1963-66 most został poszerzony, wydzielono torowisko tramwajowe. W latach 2004-2005 wyremontowano wszystkie wieżyczki na moście (te po stronie praskiej trzeba było rozebrać i zbudować od nowa), oraz cztery pierwsze pawilony wiaduktu.
Do roku 2012 planowane jest odtworzenie pierwotnego wyglądu mostu wraz z secesyjnymi balustradami i latarniami.
Droga do skrzynki:
Współrzędne wskazują lokalizację kesza (zostały zmierzone w momencie zkaładania telefonem z aGPS'em). Pierwszym zadaniem dla zdobywców będzie dostanie się na pomosty techniczne - w chwili obecnej jest to możliwe zarówne ze strony praskiej, jak i na Powiślu, chociaż będzie wymagało odrobiny sprawności. Należy wybrać odpowiedni pomost - sugerujemy ten przy północnej rurze, ponieważ to z jego poręczy można podjąć kesza. Ostatnim krokiem jest dotarcie do środkowego filaru w rzece i podjęcie kesza.
Uwagi praktyczne:
Według nas, do podjęcia kesza nie jest potrzebny dodatkowy sprzęt, ale trzeba wykazać się sprawnością fizyczną i jest to niebezpieczne! Odradzamy osobom z lękiem wysokości zdobywanie tego kesza. Wygodne przejście pomiędzy pomostami technicznymi znajduje się nad lądem po stronie Powiśla, ale po praskiej stronie też da się zmienić pomosty, chociaż jest to trochę mniej wygodne i bardziej niebezpieczne. Zalecamy podejmowanie w nocy ze względu na bardzo duży ruch uliczny przy wejściach na pomosty techniczne.
Zawartość skrzynki na starcie
W skrzynce na dobry początek znajdują się:
Nie na wymianę:
Dla pierwszych:
Na pierwszych trzech pełnoletnich! znalazców w ramach nagrody/zachęty/certyfikatu czekają miniaturki Dębowej w medalowych kolorach.
Powodzenia!