OC logo
Banner
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Puławy - Stary Most - OP2F3E
Z cyklu Zabytki Puław - Most im. Ignacego Mościckiego
Właściciel: Jagusia
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne. (WGS84)
altitude Wysokość: 115 m n.p.m.
location Województwo: Polska > lubelskie
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Normalna
status Status: Zarchiwizowana
hidden Data ukrycia: 13-11-2010
creation-date Data utworzenia: 14-11-2010
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 08-11-2012
znaleziona 21x znaleziona
nieznaleziona 2x nieznaleziona
komentarz 1 komentarze
watchers 2 obserwatorów
visits 2 odwiedzających
votes 12 x oceniona
score Oceniona jako: dobra
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL
Pierwsze konstrukcje mostowe w Puławach były drewniane i niezbyt wytrzymałe. Dotyczyło to mostów wybudowanych przez wojska rosyjskie, które to mosty były zrywane przez wody roztopowe na Wiśle. Wyjątkiem okazała się konstrukcja (drewniana),wraz z bramą tyrolską, wybudowana w 1916 roku przez zaborców austriackich, która przetrwała przez niemal 18 lat, aż do jesieni 1934 roku. Wtedy oddano do użytku pierwszy most wybudowany od podstaw w II Rzeczpospolitej. Była to także pierwsza przeprawa mostowa o konstrukcji metalowej na Puławszczyźnie. W dniu 25 lipca 1944 roku około godz. 20.00, wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, wysadzając ładunkami wybuchowymi górne części filarów nurtowych i niszcząc przęsła wspornikowe w środku ich rozpiętości.
W marcu 1945 roku, wybudowany został przez saperów Armii Czerwonej wysokowodny, drewniany most tymczasowy, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów w górę rzeki od mostu stalowego. Most ten był szalowany balami. W 1947 roku, podczas wiosennej powodzi spływające masy wód zerwały jego dwa przęsła. W maju 1948 oddano tymczasowy most pontonowy, który przetrwał do 1949 roku. Most Mościckiego zaczęto odbudowywać w 1946 roku, początkowo robiła to prywatna firma budowlana Mieczysława Gościckiego i Leona Mroczka, jednak w czerwcu 1947 roku doszło do zawalenia się (podczas podnoszenia) nieuszkodzonego przęsła mostu - zginęło wówczas pięciu robotników, a dziewiętnastu odniosło rany. Wtedy to odbudowę przejął Okręgowy Zarząd Budowy Mostów Drogowych w Kielcach. Ostatecznie most został dopuszczony do użytku w dniu 29 czerwca 1949 roku. W 1996 roku most został gruntownie zmodernizowany, zmieniono nawierzchnię brukową na asfaltową.
LOkalizaja wyjątkowo pechowa.... posatarm się jak najszybciej zreaktywować skrzynkę.
Z powodu przebudowy terenów nadwiślanych Puław oraz budowy portu rzecznego dla żaglówek, motorówek i kajaków... skrzyneczka została najprawdopodobniej zniszczona, Założyłam drugą - koordynaty zbliżone. Można trafić nawet bez nich. 
Pierwsze konstrukcje mostowe w Puławach były drewniane i niezbyt wytrzymałe. Dotyczyło to mostów wybudowanych przez wojska rosyjskie, które to mosty były zrywane przez wody roztopowe na Wiśle. Wyjątkiem okazała się konstrukcja (drewniana),wraz z bramą tyrolską, wybudowana w 1916 roku przez zaborców austriackich, która przetrwała przez niemal 18 lat, aż do jesieni 1934 roku. Wtedy oddano do użytku pierwszy most wybudowany od podstaw w II Rzeczpospolitej. Była to także pierwsza przeprawa mostowa o konstrukcji metalowej na Puławszczyźnie. W dniu 25 lipca 1944 roku około godz. 20.00, wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, wysadzając ładunkami wybuchowymi górne części filarów nurtowych i niszcząc przęsła wspornikowe w środku ich rozpiętości.W marcu 1945 roku, wybudowany został przez saperów Armii Czerwonej wysokowodny, drewniany most tymczasowy, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów w górę rzeki od mostu stalowego. Most ten był szalowany balami. W 1947 roku, podczas wiosennej powodzi spływające masy wód zerwały jego dwa przęsła. W maju 1948 oddano tymczasowy most pontonowy, który przetrwał do 1949 roku. Most Mościckiego zaczęto odbudowywać w 1946 roku, początkowo robiła to prywatna firma budowlana Mieczysława Gościckiego i Leona Mroczka, jednak w czerwcu 1947 roku doszło do zawalenia się (podczas podnoszenia) nieuszkodzonego przęsła mostu - zginęło wówczas pięciu robotników, a dziewiętnastu odniosło rany. Wtedy to odbudowę przejął Okręgowy Zarząd Budowy Mostów Drogowych w Kielcach. Ostatecznie most został dopuszczony do użytku w dniu 29 czerwca 1949 roku. W 1996 roku most został gruntownie zmodernizowany, zmieniono nawierzchnię brukową na asfaltową.


To jest moja pierwsza, założona skrzyneczka, więc proszę o wyrozumiałość :)

Skrzynka znajduje się w dziurze pod drogą na most od strony Puław po prawej stronie. Wystarczy włożyć rękę :). Łopatka niepotrzebna. Proszę o ostrożne podejmowanie ze względu na przechodzących ludzi :D
Wszelkie uwagi krytyczne mile widziane. Chciałabym żeby kolejne moje skrzyneczki były coraz lepsze.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
travelbug Geokrety

geokret  WOODSTOCK 2012 - Całkowity dystans: 414 km

Obrazki/zdjęcia
Widok mostu
Z tej strony mostu
Dziura jak malowana
Ta sama dziura tylko bliżej