Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Je moet ingelogd zijn om deze cache te loggen of te bewerken.
stats
Toon cache statistieken
Puławy - Stary Most - OP2F3E
Z cyklu Zabytki Puław - Most im. Ignacego Mościckiego
Eigenaar: Jagusia
Log in om de coördinaten te kunnen zien.
Hoogte: 115 meter NAP
 Provincie: Polen > lubelskie
Cache soort: Traditionele Cache
Grootte: Normaal
Status: Gearchiveerd
Geplaatst op: 13-11-2010
Gemaakt op: 14-11-2010
Gepubliceerd op: 14-11-2010
Laatste verandering: 08-11-2012
21x Gevonden
2x Niet gevonden
1 Opmerkingen
watchers 2 Volgers
6 x Bekeken
12 x Gewaardeerd
Beoordeeld als: goed
Om de coördinaten en de kaart te zien
van de caches
moet men ingelogd zijn
Cache attributen

Go geocaching with children  One-minute cache 

Lees ook het Opencaching attributen beschrijving artikel.
Beschrijving PL
Pierwsze konstrukcje mostowe w Puławach były drewniane i niezbyt wytrzymałe. Dotyczyło to mostów wybudowanych przez wojska rosyjskie, które to mosty były zrywane przez wody roztopowe na Wiśle. Wyjątkiem okazała się konstrukcja (drewniana),wraz z bramą tyrolską, wybudowana w 1916 roku przez zaborców austriackich, która przetrwała przez niemal 18 lat, aż do jesieni 1934 roku. Wtedy oddano do użytku pierwszy most wybudowany od podstaw w II Rzeczpospolitej. Była to także pierwsza przeprawa mostowa o konstrukcji metalowej na Puławszczyźnie. W dniu 25 lipca 1944 roku około godz. 20.00, wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, wysadzając ładunkami wybuchowymi górne części filarów nurtowych i niszcząc przęsła wspornikowe w środku ich rozpiętości.
W marcu 1945 roku, wybudowany został przez saperów Armii Czerwonej wysokowodny, drewniany most tymczasowy, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów w górę rzeki od mostu stalowego. Most ten był szalowany balami. W 1947 roku, podczas wiosennej powodzi spływające masy wód zerwały jego dwa przęsła. W maju 1948 oddano tymczasowy most pontonowy, który przetrwał do 1949 roku. Most Mościckiego zaczęto odbudowywać w 1946 roku, początkowo robiła to prywatna firma budowlana Mieczysława Gościckiego i Leona Mroczka, jednak w czerwcu 1947 roku doszło do zawalenia się (podczas podnoszenia) nieuszkodzonego przęsła mostu - zginęło wówczas pięciu robotników, a dziewiętnastu odniosło rany. Wtedy to odbudowę przejął Okręgowy Zarząd Budowy Mostów Drogowych w Kielcach. Ostatecznie most został dopuszczony do użytku w dniu 29 czerwca 1949 roku. W 1996 roku most został gruntownie zmodernizowany, zmieniono nawierzchnię brukową na asfaltową.
LOkalizaja wyjątkowo pechowa.... posatarm się jak najszybciej zreaktywować skrzynkę.
Z powodu przebudowy terenów nadwiślanych Puław oraz budowy portu rzecznego dla żaglówek, motorówek i kajaków... skrzyneczka została najprawdopodobniej zniszczona, Założyłam drugą - koordynaty zbliżone. Można trafić nawet bez nich. 
Pierwsze konstrukcje mostowe w Puławach były drewniane i niezbyt wytrzymałe. Dotyczyło to mostów wybudowanych przez wojska rosyjskie, które to mosty były zrywane przez wody roztopowe na Wiśle. Wyjątkiem okazała się konstrukcja (drewniana),wraz z bramą tyrolską, wybudowana w 1916 roku przez zaborców austriackich, która przetrwała przez niemal 18 lat, aż do jesieni 1934 roku. Wtedy oddano do użytku pierwszy most wybudowany od podstaw w II Rzeczpospolitej. Była to także pierwsza przeprawa mostowa o konstrukcji metalowej na Puławszczyźnie. W dniu 25 lipca 1944 roku około godz. 20.00, wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, wysadzając ładunkami wybuchowymi górne części filarów nurtowych i niszcząc przęsła wspornikowe w środku ich rozpiętości.W marcu 1945 roku, wybudowany został przez saperów Armii Czerwonej wysokowodny, drewniany most tymczasowy, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów w górę rzeki od mostu stalowego. Most ten był szalowany balami. W 1947 roku, podczas wiosennej powodzi spływające masy wód zerwały jego dwa przęsła. W maju 1948 oddano tymczasowy most pontonowy, który przetrwał do 1949 roku. Most Mościckiego zaczęto odbudowywać w 1946 roku, początkowo robiła to prywatna firma budowlana Mieczysława Gościckiego i Leona Mroczka, jednak w czerwcu 1947 roku doszło do zawalenia się (podczas podnoszenia) nieuszkodzonego przęsła mostu - zginęło wówczas pięciu robotników, a dziewiętnastu odniosło rany. Wtedy to odbudowę przejął Okręgowy Zarząd Budowy Mostów Drogowych w Kielcach. Ostatecznie most został dopuszczony do użytku w dniu 29 czerwca 1949 roku. W 1996 roku most został gruntownie zmodernizowany, zmieniono nawierzchnię brukową na asfaltową.


To jest moja pierwsza, założona skrzyneczka, więc proszę o wyrozumiałość :)

Skrzynka znajduje się w dziurze pod drogą na most od strony Puław po prawej stronie. Wystarczy włożyć rękę :). Łopatka niepotrzebna. Proszę o ostrożne podejmowanie ze względu na przechodzących ludzi :D
Wszelkie uwagi krytyczne mile widziane. Chciałabym żeby kolejne moje skrzyneczki były coraz lepsze.
Extra hints
Je moet ingelogd zijn om de hints te zien
Afbeeldingen
Widok mostu
Z tej strony mostu
Dziura jak malowana
Ta sama dziura tylko bliżej