Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Puławy - Stary Most - OP2F3E
Z cyklu Zabytki Puław - Most im. Ignacego Mościckiego
Właściciel: Jagusia
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 115 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubelskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Normalna
Status: Zarchiwizowana
Data ukrycia: 13-11-2010
Data utworzenia: 14-11-2010
Data opublikowania: 14-11-2010
Ostatnio zmodyfikowano: 08-11-2012
21x znaleziona
2x nieznaleziona
1 komentarze
watchers 2 obserwatorów
6 odwiedzających
12 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Szybka skrzynka 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL
Pierwsze konstrukcje mostowe w Puławach były drewniane i niezbyt wytrzymałe. Dotyczyło to mostów wybudowanych przez wojska rosyjskie, które to mosty były zrywane przez wody roztopowe na Wiśle. Wyjątkiem okazała się konstrukcja (drewniana),wraz z bramą tyrolską, wybudowana w 1916 roku przez zaborców austriackich, która przetrwała przez niemal 18 lat, aż do jesieni 1934 roku. Wtedy oddano do użytku pierwszy most wybudowany od podstaw w II Rzeczpospolitej. Była to także pierwsza przeprawa mostowa o konstrukcji metalowej na Puławszczyźnie. W dniu 25 lipca 1944 roku około godz. 20.00, wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, wysadzając ładunkami wybuchowymi górne części filarów nurtowych i niszcząc przęsła wspornikowe w środku ich rozpiętości.
W marcu 1945 roku, wybudowany został przez saperów Armii Czerwonej wysokowodny, drewniany most tymczasowy, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów w górę rzeki od mostu stalowego. Most ten był szalowany balami. W 1947 roku, podczas wiosennej powodzi spływające masy wód zerwały jego dwa przęsła. W maju 1948 oddano tymczasowy most pontonowy, który przetrwał do 1949 roku. Most Mościckiego zaczęto odbudowywać w 1946 roku, początkowo robiła to prywatna firma budowlana Mieczysława Gościckiego i Leona Mroczka, jednak w czerwcu 1947 roku doszło do zawalenia się (podczas podnoszenia) nieuszkodzonego przęsła mostu - zginęło wówczas pięciu robotników, a dziewiętnastu odniosło rany. Wtedy to odbudowę przejął Okręgowy Zarząd Budowy Mostów Drogowych w Kielcach. Ostatecznie most został dopuszczony do użytku w dniu 29 czerwca 1949 roku. W 1996 roku most został gruntownie zmodernizowany, zmieniono nawierzchnię brukową na asfaltową.
LOkalizaja wyjątkowo pechowa.... posatarm się jak najszybciej zreaktywować skrzynkę.
Z powodu przebudowy terenów nadwiślanych Puław oraz budowy portu rzecznego dla żaglówek, motorówek i kajaków... skrzyneczka została najprawdopodobniej zniszczona, Założyłam drugą - koordynaty zbliżone. Można trafić nawet bez nich. 
Pierwsze konstrukcje mostowe w Puławach były drewniane i niezbyt wytrzymałe. Dotyczyło to mostów wybudowanych przez wojska rosyjskie, które to mosty były zrywane przez wody roztopowe na Wiśle. Wyjątkiem okazała się konstrukcja (drewniana),wraz z bramą tyrolską, wybudowana w 1916 roku przez zaborców austriackich, która przetrwała przez niemal 18 lat, aż do jesieni 1934 roku. Wtedy oddano do użytku pierwszy most wybudowany od podstaw w II Rzeczpospolitej. Była to także pierwsza przeprawa mostowa o konstrukcji metalowej na Puławszczyźnie. W dniu 25 lipca 1944 roku około godz. 20.00, wycofujące się wojska niemieckie zniszczyły most, wysadzając ładunkami wybuchowymi górne części filarów nurtowych i niszcząc przęsła wspornikowe w środku ich rozpiętości.W marcu 1945 roku, wybudowany został przez saperów Armii Czerwonej wysokowodny, drewniany most tymczasowy, zlokalizowany kilkadziesiąt metrów w górę rzeki od mostu stalowego. Most ten był szalowany balami. W 1947 roku, podczas wiosennej powodzi spływające masy wód zerwały jego dwa przęsła. W maju 1948 oddano tymczasowy most pontonowy, który przetrwał do 1949 roku. Most Mościckiego zaczęto odbudowywać w 1946 roku, początkowo robiła to prywatna firma budowlana Mieczysława Gościckiego i Leona Mroczka, jednak w czerwcu 1947 roku doszło do zawalenia się (podczas podnoszenia) nieuszkodzonego przęsła mostu - zginęło wówczas pięciu robotników, a dziewiętnastu odniosło rany. Wtedy to odbudowę przejął Okręgowy Zarząd Budowy Mostów Drogowych w Kielcach. Ostatecznie most został dopuszczony do użytku w dniu 29 czerwca 1949 roku. W 1996 roku most został gruntownie zmodernizowany, zmieniono nawierzchnię brukową na asfaltową.


To jest moja pierwsza, założona skrzyneczka, więc proszę o wyrozumiałość :)

Skrzynka znajduje się w dziurze pod drogą na most od strony Puław po prawej stronie. Wystarczy włożyć rękę :). Łopatka niepotrzebna. Proszę o ostrożne podejmowanie ze względu na przechodzących ludzi :D
Wszelkie uwagi krytyczne mile widziane. Chciałabym żeby kolejne moje skrzyneczki były coraz lepsze.
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Widok mostu
Z tej strony mostu
Dziura jak malowana
Ta sama dziura tylko bliżej