Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
CMK Północ - OP2D07
CMK North - unfinished railway
Właściciel: meteor2017
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 110 m n.p.m.
 Województwo: Polska > mazowieckie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 22-09-2010
Data utworzenia: 21-09-2010
Data opublikowania: 22-09-2010
Ostatnio zmodyfikowano: 03-04-2020
58x znaleziona
4x nieznaleziona
16 komentarze
watchers 12 obserwatorów
90 odwiedzających
43 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
6 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: bacza, Brym, lavinka, martuś, r00t7, Ratejo
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Skrzynka niebezpieczna  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
CMK

Central Railway Mainline (Centralna Magistrala kolejowa - short CMK) was built in 1971-1977 between Grodzisk Mazowiecki and Zawiercie and was linking Warsaw to Silesia. It was initially used primarily for freight, but it was changed in the 80s when CMK was adapted to high-speed passenger trains.

CMK North

One of the reasons that option of CMK to Grodzisk was chosen, was possibility of extending CMK to the north. There were plans to extend it to Gdansk, but due to the difficult economic and political situation in the country the project was never realized. Later in the 80s there was another plan to build only small section of the north railway to connect CMK with mainline to Poznan, the construction started but was not completed.

Now you can now find some unfinished buildings. From the freight station in Korytów embankment is extended and preapered for additional track. Near Jaktorów CMK goes east and embankment without tracks goes north, there are culverts (in the embankment or standing), unfinished overpasses, power poles and concrete technical road which goes along embankment, you can use it to "easily" to many of CMK North objects (most of which are located between C2 and C3 waypoint - I dont't waypoints to all objects, so that you can find them yourself) . Unfortunately, the most interesting building was demolished with the ongoing construction of the A2 highway. It was a series of concrete columns for bridge of the Berlin-Moscow highway (so called Olympic Highway - also unbuilt) over CMK.

Geocache

The container is hidden of one of the unfinished buildings. You can drive to it with concrete road.. Unfortunately, theres a lot of rubbish, watch out for broken glass, because you can get hurt..

Container is outnside of the north building, put it back in the same place (it want fall inside the building), and deep (so it will be less visible). It has attached magnet, so it's easier to take it out using metal item (knife or something).
Dodatkowe waypointy
Symbol Typ Współrzędne Opis
Interesujące miejsce --- C1 - Korytów Towarowy - tu się zaczyna poszerzony nasyp przy CMK
Interesujące miejsce --- C2 - w tym miejscu nasyp CMK Północ oddziela się od CMK
Interesujące miejsce --- C3 - skrzyżowanie Olimpijki z CMK Północ, tu stały kiedyś pylony (na mapach satelitarnych nada są widoczne)
Interesujące miejsce --- Bobrza tama
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
Poszerzony nasyp w Korytowie
Betonka in the jungle
Pół wiaduktu
Przejazd
Samotny słup
Nieistniejąca kolumnada