OC logo
Banner
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
Tradycyjna
difficulty terrain
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Art_093 Wiata kolejowa Goben - OP29CF
Obiekt bojowy baterii GOBEN.
Właściciel: alex22
compass Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne. (WGS84)
altitude Wysokość: 7 m n.p.m.
location Województwo: Polska >
type Typ skrzynki: Tradycyjna
size Wielkość: Mikro
status Status: Gotowa do szukania
hidden Data ukrycia: 09-07-2010
creation-date Data utworzenia: 09-07-2010
last-mod Ostatnio zmodyfikowano: 21-04-2013
znaleziona 37x znaleziona
nieznaleziona 3x nieznaleziona
komentarz 3 komentarze
watchers 2 obserwatorów
visits 5 odwiedzających
votes 25 x oceniona
score Oceniona jako: dobra
Aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki,
musisz się zalogować.
attributes Atrybuty skrzynki

Szybka skrzynka  Można zabrać dzieci  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC. link
description Opis PL
OPIS MIEJSCA:

Będąc po raz kolejny w Świnoujściu postanowiliśmy odnaleźć i zwiedzić kilka ciekawych obiektów bojowych, które zachowały się w bardzo dobrym stanie. Podczas jednego popołudnia spenetrowaliśmy wraz z ekipą Alex22, Arishia oraz Agnieszką okolicę miedzy Ognicą a Przytorem w której to istniała ciężka bateria nadbrzeżna GOBEN. Udało nam się odszukać, obfotografować, wleźć do środka i okeszować 7 obiektów, które wchodzą w skład baterii:

WIEŻA KIEROWANIA OGNIEM.

RAMPA PRZEŁADUNKOWA.

BUNKIER KOSZROWO-BOJOWY "GOBEN-1".

BUNKIER KOSZROWO-BOJOWY "GOBEN-2".

BUNKIER AMUNICYJNY.

WIATA DLA SKŁADU POCIĄGU.

BUNKIER GENERATORÓW PRĄDU.


WARSZTAT KOLEJKI WĄSKOTOROWEJ-obecnie zaadoptowany na mieszkanie w lesie!-brak mozliwości zwiedzenia.

 

  Ciężka bateria nadbrzeżna, zbudowana w 1938roku przeznaczona była do obrony portu oraz walk z dużymi okrętami wojennymi na pełnym morzu. Projekt baterii powstał w 1936 roku. Sztab budowy umocnień marynarki dyskutował jednak cały czas nad tym, jak powinna być uzbrojona. Według pierwotnej wersji bateria miała być wyposażona w trzy wieże artylertyjskie z działami 305mm. Póżniejsza koncepcja skłaniała się ku uzbrojeniu baterii z armaty 283mm. Ostatecznie zdecydowano w 1937 roku, że projekt budowy bunkrów koszarowo-bojowych przewidywać będzie oba warianty uzbrojenia baterii, czyli każdy z bunkrów posiadać będzie dwa stanowiska ogniowe.

Wszystkie obiekty baterii były budowlami chermetycznymi, przystosowanymi do funkcjonowania w warunkach skażeń chemicznych. Wejścia do obiektów były chronione podwójnymi, pancernymi drzwiami gazoszczelnymi, tworzącymi tzw. sluzę gazoszczelną. Śluzy po otwarciu i zamknieciu pierwszej pary drzwi , przedmuchiwane były wewnętrznym systemem wentylacji, a w bunkrze wytwarzano ciśnienie powietrza wyzsze, niż na zewnątrz. Dzięki temu do obiektów nie mogły się dostac trujące opary.

WIATA KOLEJOWA - system torów kolejki wąskotorowej łączył wszystkie obiekty baterii i był połączony z torowiskami sąsiadującej z baterią składnicy amunicyjno-technicznej. Do budowy sieci torowisk wykorzystano szyny i zwrotnice wyprodukowane jeszcze przed I wojną światową. Pomiędzy warsztatem kolejki a magazynem amunicyjnym wybudowano bocznicę dla pociągu zamaskowaną betonową wiatą krytą drewnem. Kolejka przewidziana była jako środek komunikacji i transportu wewnętrznego baterii.

OPIS SKRZYNKI:

Kesz reaktywowany przez kolegę KTHM, który ukrył skrzyneczkę  w wykrocie.
Obrazki/zdjęcia
wiata w całej okazałości
środek wiaty kolejowej