Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 600 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
A347- Rampa przeładunkowa. - OP29C3
Klejowy punkt przeładunkowy baterii GOBEN.
Właściciel: alex22
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 11 m n.p.m.
 Województwo: Polska > zachodniopomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:10 h    Długość trasy: 0.40 km
Data ukrycia: 08-07-2010
Data utworzenia: 08-07-2010
Data opublikowania: 08-07-2010
Ostatnio zmodyfikowano: 09-10-2012
54x znaleziona
3x nieznaleziona
2 komentarze
watchers 5 obserwatorów
23 odwiedzających
40 x oceniona
Oceniona jako: dobra
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Weź coś do pisania  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

OPIS MIEJSCA:

Będąc po raz kolejny w Świnoujściu postanwiliśmy odnależć i zwiedzić kilka ciekawych obiektów bojowych, które zachowały się w bardzo dobrym stanie. Podczas jednego popołudnia spenetrowalismy wraz z Art-nois Team okolicę miedzy Ognicą a Przytorem w której to istniała ciężka bateria nadbrzeżna GOBEN. Udało nam się odszukać, obfotografować wleźć do środka i okeszować 7 obiektów, które wchodzą w skład baterii:

WIEŻA KIEROWANIA OGNIEM.

RAMPA PRZEŁADUNKOWA.

BUNKIER KOSZROWO-BOJOWY "GOBEN-1".

BUNKIER KOSZROWO-BOJOWY "GOBEN-2".

BUNKIER AMUNICYJNY.

WIATA DLA SKŁADU POCIĄGU.

BUNKIER GENERATORÓW PRĄDU.

WARSZTAT KOLEJKI WĄSKOTOROWEJ-obecnie zaadoptowany na mieszkanie w lesie!-brak mozliwości zwiedzenia.

 

  Ciężka bateria nadbrzeżna, zbudowana w 1938roku przeznaczona była do obrony portu oraz walk z dużymi okrętami wojennymi na pełnym morzu. Projekt baterii powstał w 1936 roku. Sztab budowy umocnień marynarki dyskutował jednak cały czas nad tym, jak powinna być uzbrojona. Według pierwotnej wersji bateria miała być wyposażona w trzy wieże artylertyjskie z działami 305mm. Póżniejsza koncepcja skłaniała się ku uzbrojeniu baterii z armaty 283mm. Ostatecznie zdecydowano w 1937 roku, że projekt budowy bunkrów koszarowo-bojowych przewidywać będzie oba warianty uzbrojenia baterii, czyli każdy z bunkrów posiadać będzie dwa stanowiska ogniowe.

Wszystkie obiekty baterii były budowlami chermetycznymi, przystosowanymi do funkcjonowania w warunkach skażeń chemicznych. Wejścia do obiektów były chronione podwójnymi, pancernymi drzwiami gazoszczelnymi, tworzącymi tzw. sluzę gazoszczelną. Śluzy po otwarciu i zamknieciu pierwszej pary drzwi , przedmuchiwane były wewnętrznym systemem wentylacji, a w bunkrze wytwarzano ciśnienie powietrza wyzsze, niż na zewnątrz. Dzięki temu do obiektów nie mogły się dostac trujące opary.

RAMPA PRZEŁADUNKOWA-miejsce przeładunku zaopatrzenia całej baterii. Z tego miejsca  zaczynała swój bieg kolej wąskotorowa, której tory  biegły po całem obszarze baterii GOBEN. Kolejka ta przewidziana była jako środek komunikacji i transportu  wewnętrznego.  Zaopatrywała bunkry koszarowo-bojowe w amunicję, którą dowoziła z bunkra amunicyjnego. Każdy z bloków bojowych posiadał dwa wjazdy dla kolejki transportowej.

Oprócz tego, do każdego bloku koszarow-bojowego doprowadzony był zwykły tor, połączony z bocznicą kolejową i dalej ze stacją kolejową w Przytorze. Tą drogą dostarczano do baterii działa. Ich montaż lub ewentualną wymianę luf umozliwiał dżwig na platformie kolejowej.

1,2,3- bunkry koszarowo-bojowe, 4-magazyn amunicji,

5-wiata maskująca dla kolejki wąskotorowej, 6-warsztat dla lokomotywy,

7-bunkier elektrowni, 8-bunkier stacji trafo, 9-bunkier wartowniczy,

10-rampa przeładunkowa między kolejką normalna a wąskotorową,

 

OPIS SKRZYNKI:

Mały pojemnik ukrył się pod betonowym dworcem kolejowym.


Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
koniec kolejki.
rampa.
rampa
Rampa