Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy

 Wpisy do logu Golędzinowska megakładka    {{found}} 16x {{not_found}} 0x {{log_note}} 2x Photo 3x Galeria  

3758050 2021-08-15 06:26 keram58 (user activity14238) - Znaleziona

Obudziły mnie rano żurawie lecące żerować na pobliskie łąki. Zrobiłem więc kawę i patrzę, a tu nowa skrzynka i to w miejscu gdzie 11 lat przyszło mi pracować. Myślę sobie - a może by tak śmignąć po skrzyneczkę. No i od pomysłu do realizacji wiele nie trzeba było czekać. Po drodze zebrałem jedna taka zaspaną i nieco syczącą keszerkę i kierunek Golędzinowska. Kesz nie bronił się długo i niestety muszę tu oddać palmę pierwszeństwa Pani, bo ona go wyłuskała. Tak to jest jak człowiek o kulach keszuje.

Co do kładki, to powstała ona po zlikwidowaniu przejazdu kolejowego w ciągu ulicy Pożarowej. Pożarowa niegdyś łączyła ul. Odrowąża z ul. Jagiellońską Po rozbudowie stacji, a co najważniejsze powstaniu FSO, odcinek ul. Pożarowej od ul. Jagiellońskiej stał się wewnętrzna ulicą fabryki. Przejazd został zlikwidowany, ale że ludzie chodzili na skróty przez to wybudowano kładkę, z której można było się dostać z przystanków komunikacji miejskiej od ul. Odrowąża do końca kładki przy ul. Pożarowej 10, a obecnie Golędzinowskiej 33 (choć czy to oznaczenie jest prawidłowe ?).  W rejonie obecnej wagonowni była brama, która pracownicy mogli wejść na teren FSO.

Do roku 2010 w budynku przy ul. Pożarowej 10 mieścił się Zakład Przewozów Towarowych PKP Cargo S.A. W lewej części budynku, wejście boczne, mieściła się placówka SOK. Obecnie budynek to hotel dla innostranców.  Kładka dopuszczona jest jeszcze do eksploatacji, ale pewnie wkrótce podzieli losy FSO. Co do tzw. starej i nowej części to podpowiadam. Obiekt jest tej samej konstrukcji jednakże utrzymanie jego zostało powierzone kiedyś dwu dawnym jednostkom kolejowym i jedna wywiązywała się bardzo długo z utrzymania swej części, a drugiej szło to opornie. Granica to zmiana kolorów malatury. Nowe spółki nie są zainteresowane utrzymaniem obiektu.

Rura, o której pisze autor to magistrala ciepłownicza.

Dziękuję za ściągnięcie mnie na stare śmieci i kesza. Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany 2021-08-15 12:40:19 przez użytkownika keram58 - w całości zmieniany 1 raz.