Wpisy do logu Zamek Książąt Mazowieckich w Czersku    {{found}} 121x {{not_found}} 7x {{log_note}} 7x Photo 13x Galeria

3045215 2019-04-25 10:18 QbaPL (user activity3816) - Znaleziona

Piękna wiosenna pogoda oraz możliwość wzięcia wolnego dnia w pracy zaowocowały wyjazdem na południowe rubieże województwa mazowieckiego. I znów zaufałem geocachingowi który od dawna uważam za najlepszy przewodnik. Zbierałem zarówno skrzynki z serwisu OC jak i GC (muszę przyznać, że te OC zrobiły na mnie lepsze wrażenie, choć i na GC podobało mi się kilka keszy). Niestety widać,że ani GC ani OC nie są bardzo popularne, bo niektóre kesze nie były znajdowane przez bardzo długo.... A to niedobrze, bo przecież region ma wiele ciekawostek do zaprezentowania.

Odwiedziłem: Czersk, Warkę, Białobrzegi, Nowe Miasto nad Pilicą, Przysuchę, Chlewiska, Szydłowiec, Orońsko i jeszcze trochę miejscowości pomiędzy nimi;)W wielu przypadkach zaledwie liznąłem ciekawostek z danego miejsca i zdecydowanie będę musiał tam wrócić jak np. do Warki albo Muzeum Hutnictwa w Chlewiskach.

W ciągu 12 godzin przejechałem 350 km i odwiedziłem dwadzieścia kilka miejsc. Wszystkim autorom serdecznie dziękuję za pokazanie wszystkich tych miejsc do których zapewne nigdy bym nie trafił. To był cudowny dzień!

To była akcja!

Zaparkowaliśmy na Rynku i ruszyliśmy na współrzędne najkrótszą drogą. Po krótkiej wspinaczce (która po deszczu lub zimą byłaby karkołomna) zaczęliśmy szukać miejsca ze spojlera. Znaleźliśmy je aż po drugiej stornie zamku. Kesza jednak tam nie było. Postanowiliśmy więc zwiedzić zamek, wejść na wieżę i takie tam.....

Jak doszliśmy do głównej bramy to okazało się po przeczytaniu jednej tabliczki, że wejścia na zamek jest płatne. Szybko więc się zmyliśmy;)I jak już byliśmy po drugiej stronie muru wróciliśmy do czytania logów. Tam kilka osób wspomniało, że że kesz jest ok. 20 metrów od współrzędnych i że absolutnie nie należy kierować się spoilerem. No i po chwili wypatrzyłem kesza.... Niestety okazało się, że zamek się sypie i ta część murów został ogrodzona. Co więcej szukając "dziury" w ogrodzeniu doszliśmy prawie do kasy, a tam nas przyuważono (jednak bez konsekwencji). Wróciliśmy więc w stronę kesza (tam gdzie nie widać z kasy co robimy) i przez niewielką dziurę dostałem się na drugą stronę płotu. Potem była szybka akcja z logowaniem i powrót.

Uwielbiam takie kesze. Super miejsce, fajny kesz, akcja z dreszczykiem.....

PS. Teraz doczytałem, że była reaktywacja....  Informacja jest w logu "2012-12-15 14:00 dzwiedziu". Czyli to oznacza, że autor nie interesuje się skrzynką od prawie 7 lat......