Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
[R&B] Nieczynny przejazd - OPA1F9
Właściciel: mateuszAZL
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: 58 m n.p.m.
 Województwo: Polska > lubuskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 07-06-2025
Data utworzenia: 20-05-2025
Data opublikowania: 07-06-2025
Ostatnio zmodyfikowano: 07-06-2025
8x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
6 odwiedzających
8 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Przyczepiona magnesem  Umiejscowiona na łonie natury, lasy, góry itp  Dostępna tylko pieszo 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

 

Nieczynny przejazd

 

Przejazd kolejowy, a w zasadzie dwa przejazdy, gdyż droga leśna w tym miejscu krzyżuje się z linią kolejową nr 273 oraz łącznicą nr. 436. O "Nadodrzance" więcej w skrzynce "Lecim na Szczecin". Tutaj krótko o samej łącznicy. 

Linia kolejowa nr 436 – pierwszorzędna, zelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa znaczenia państwowego o długości 2,151 km łącząca posterunek odgałęźny Czerwieńsk Południe z posterunkiem odgałęźnym Czerwieńsk Wschód.

Umożliwia ona przejazd pociągów z Zielonej Góry w kierunku Zbąszynka i Poznania Głównego bez konieczności czasochłonnej zmiany czoła pociągu, która odbywała się na stacji Czerwieńsk.

Linia została zbudowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk –Zbąszynek, a koszt inwestycji wyniósł 73,2 mln zł, z czego około 35,7 mln zł zostało sfinansowane z funduszu unijnego. Razem z łącznicą wybudowano dwa mosty, nad strumieniem oraz nad terenem podmokłym. Łącznica oraz dwa posterunki na początku i końcu linii zostały oddane do użytku 9 czerwca 2013, równocześnie z wprowadzeniem letniej korekty rozkładu jazdy.

Pamiętam czasy, kiedy można tu było przejechać samochodem, lecz bodajże podczas budowy łącznicy przejazdy zostały zamknięte szlabanami i tak jest do dziś.

Skrzynka:

Skrzynki szukaj pomiędzy liniami kolejowymi, w pozostałościach jakiejś infrastruktury. Z miejsca ukrycia widok na tory oraz staw poniżej, a także jeden z mostów.

Atrybut niebezpieczna z racji konieczności przejścia przez niestrzeżony przejazd kolejowy na dosyć ruchliwej trasie. Zachowaj ostrożność i strzeż się pociągu.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Obrazki/zdjęcia
rowerem na bunkry
przejazdy dziś
Jeśli musisz
Wpisy do logu: znaleziona 8x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy