Nieczynny przejazd
Przejazd kolejowy, a w zasadzie dwa przejazdy, gdyż droga leśna w tym miejscu krzyżuje się z linią kolejową nr 273 oraz łącznicą nr. 436. O "Nadodrzance" więcej w skrzynce "Lecim na Szczecin". Tutaj krótko o samej łącznicy.
Linia kolejowa nr 436 – pierwszorzędna, zelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa znaczenia państwowego o długości 2,151 km łącząca posterunek odgałęźny Czerwieńsk Południe z posterunkiem odgałęźnym Czerwieńsk Wschód.
Umożliwia ona przejazd pociągów z Zielonej Góry w kierunku Zbąszynka i Poznania Głównego bez konieczności czasochłonnej zmiany czoła pociągu, która odbywała się na stacji Czerwieńsk.
Linia została zbudowana w ramach modernizacji linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk –Zbąszynek, a koszt inwestycji wyniósł 73,2 mln zł, z czego około 35,7 mln zł zostało sfinansowane z funduszu unijnego. Razem z łącznicą wybudowano dwa mosty, nad strumieniem oraz nad terenem podmokłym. Łącznica oraz dwa posterunki na początku i końcu linii zostały oddane do użytku 9 czerwca 2013, równocześnie z wprowadzeniem letniej korekty rozkładu jazdy.
Pamiętam czasy, kiedy można tu było przejechać samochodem, lecz bodajże podczas budowy łącznicy przejazdy zostały zamknięte szlabanami i tak jest do dziś.
Skrzynka:
Skrzynki szukaj pomiędzy liniami kolejowymi, w pozostałościach jakiejś infrastruktury. Z miejsca ukrycia widok na tory oraz staw poniżej, a także jeden z mostów.
Atrybut niebezpieczna z racji konieczności przejścia przez niestrzeżony przejazd kolejowy na dosyć ruchliwej trasie. Zachowaj ostrożność i strzeż się pociągu.