Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Orzeł Łódź - OP9RZE
Właściciel: Victor+
Ta skrzynka należy do GeoŚcieżki!
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > łódzkie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mała
Status: Gotowa do szukania
Czas: 0:01 h    Długość trasy: 0.01 km
Data ukrycia: 01-04-2024
Data utworzenia: 29-11-2023
Data opublikowania: 01-04-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 01-04-2024
9x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 2 obserwatorów
33 odwiedzających
7 x oceniona
Oceniona jako: znakomita
3 x rekomendowana
Skrzynka rekomendowana przez: hobbbysta, LL13, Olo74_Lilalu
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Przyczepiona magnesem 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Orzeł Łódź

skrzynka należy do ogólnopolskiego projektu "Speedway"

O MIEJSCU:

Początki sportu żużlowego w Łodzi przypadają na rok 1948. Założony został wówczas klub o nazwie Tramwajarz. Obok niego funkcjonował również Dziewiarski Klub Sportowy Włókniarz, którego sekcja została rozwiązana w 1950 roku. Oficjalnie pierwszy mecz rozegrany został 6 czerwca 1948 roku. 

Pierwsze lata łódzkiego żużla były mocno niestabilne, zarówno jeśli chodzi o wyniki sportowe, jak i organizację. W 1951 roku klub zmienił nazwę na Ogniwo i został przeniesiony do Bytomia. Jednak już po roku siedziba powróciła do Łodzi.  Po sezonie 1954 nazwa została zmieniona na Spartę, a w jej barwach tytuł indywidualnego mistrza Polski zdobył Włodzimierz Szwendrowski. W 1957 klub powrócił do tradycyjnej nazwy – Tramwajarz. W latach 1954-1957 zespół lawirował między I a II ligą, a od 1958 roku występował już tylko na zapleczu najwyższej klasy rozgrywkowej. Po wyjątkowo słabych sezonach 1963-1964 Tramwajarz przestał istnieć.

Po dwóch latach żużel powrócił do naszego miasta. Tym razem nowy klub nosił nazwę Gwardia Łódź. Drużyna funkcjonowała przez czternaście sezonów w II lidze. Najwyższym miejscem było czwarte w 1976. Gwardia została rozwiązana w 1980 roku.

Kibice żużla w Łodzi na powstanie lokalnej drużyny musieli czekać aż 15 lat. Wtedy też założono J.A.G Speedway. W 1999 roku dzięki reformie rozgrywek, drużyna działająca już pod nazwą ŁTŻ Łódź wywalczyła prawo startu w I lidze żużlowej. Klub spadł jednak szybko do niższej ligi, gdzie nie radził sobie zbyt dobrze. 

Lepsze czasy nadeszły, gdy klubowi zaczęła pomagać zakochana w żużlu Joanna Skrzydlewska i jej ojciec Witold. Gdy w 2005 roku TŻ Łódź przestał istnieć, z inicjatywy rodziny Skrzydlewskich powstał Orzeł Łódź. 

Sezon 2006 był przełomowy nie tylko z powodu nowych właścicieli. Wówczas zniesiono bowiem limity w zatrudnianiu obcokrajowców, dzięki czemu w Łodzi mogli występować m.in. żużlowcy z Niemiec – Stephan Katt oraz Matthias Kroeger. Premierowy sezon pod nowym szyldem Orzeł zakończył na szóstym miejscu. 

Rozgrywki 2009 dały nadzieję na awans klubu do I ligi. Pechowo przegrane baraże po najdłuższym sezonie w historii tylko zaostrzyły apetyty na wejście do wyższej ligi. To udało się już w kolejnych rozgrywkach, gdzie fantastyczną formą imponowali Jacek Rempała oraz Łukasz Jankowski. 

Po sezonach, w których Orzeł walczył o utrzymanie na pierwszoligowym poziomie, w 2014 roku klub nieoczekiwanie osiągnął świetne wyniki. Hitem transferowym okazało się zakontraktowanie Jasona Doyle’a. Nieznany szerzej kibicom sportu żużlowego Australijczyk jechał jak natchniony i został najlepszym zawodnikiem całych rozgrywek. Druga lokata na zakończenie sezonu dawała Orłowi awans do Ekstraligi. Licencji nadzorowanych zostały pozbawione kluby z Gdańska i Częstochowy, a to oznaczało konieczność uzupełnienia składu najwyższej klasy rozgrywkowej. Orzeł był pierwszy w kolejce, ale z zaproszenia do elity nie skorzystał. 

Dla łódzkiego klubu jeszcze lepsze okazały się rozgrywki w 2016 roku. W rundzie zasadniczej łodzianie wygrali 16 z 18 meczów! Łódzki walec rozjeżdżał kolejne zespoły i zanotował imponującą serię 11 zwycięstw z rzędu. Ze świetnej strony prezentowali się zwłaszcza Robert Miśkowiak oraz doświadczony Hans Andersen. W finale pierwszej ligi Orzeł uległ ekipie Lokomotivu Daugavpils. Warto przypomnieć, że Łotysze nie mogli wystartować w najwyższej klasie rozgrywkowej ze względów regulaminowych, więc awans do elity przypadł w udziale naszemu zespołowi. Prezes Witold Skrzydlewski uznał jednak, że będzie budować siłę Orła krok po kroku. 

Jednym z najważniejszych dni w historii łódzkiego żużla było oddanie do użytku nowego stadionu. Moto Arena stała się istotnym punktem na sportowej mapie Łodzi. Obiekt, którego  oficjalne otwarcie miało miejsce w lipcu 2018 roku jest jednym z najnowocześniejszych w Europie. Można na nim rozgrywać najważniejsze imprezy międzynarodowe. Kwestią czasu jest, kiedy Łódź będzie gospodarzem najbardziej prestiżowych wydarzeń światowego żużla. 

Źródło: https://www.orzel.lodz.pl/historia-2/

 

O SKRZYNCE:

Skrzynka wielkości małej w maskowaniu miejskim. Zawiera logbook oraz ołówek. Szukać należy na współrzędnych.

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa tylko po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem skrzynki
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Dodatkowe informacje
Musisz być zalogowany, aby zobaczyć dodatkowe informacje.
Geokret

Geokret  Symulant - Całkowity dystans: 35696 km

Obrazki/zdjęcia
Historyczne
Wpisy do logu: znaleziona 9x nieznaleziona 0x komentarz 0x Obrazki/zdjęcia 1x Wszystkie wpisy Galeria